Ga naar inhoud

CPU upgraden, HOE?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb redelijk wat ervaring met upgraden van m'n PC maar nu moet ik voor het eerst mijn oude processor (Athlon 1.4 G met Coolermaster) vervangen door een Athlon XP 2000+ (met een "Just Cooler"). Het eerste probleem waar ik op stuit is het uitnemen van de koeler. Kan iemand mij vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Ik wil niets forceren en weet niet hoe ik het ding veilig eruit moet halen. Misschien heb je ook aanwijzingen voor de rest van "de procedure"? Hartstikke bedankt, Marcel
Link naar reactie
1. je hele mobo uit de kast halen, dan kan je er beter bij. 2. Je moet de clip los maken door hem aan de achterkant van de socket iets aan te drukken, en dan het lipje van de clip van de socket los maken. 3. cooler er af halen, zorg dat hij niet aan 1 kant op de core rust. 4. CPU's wisselen, en nieuwe koelpasta er tussen. 5. Cooler er weer op zetten, zo vlak mogelijk, zodat hij ook hier niet op 1 kant van de core rust. 6. Clipje vast maken door de clip iets aan te drukken. Er kan weinig fout gaan, zolang je hem maar niet op 1 kant van de core laat rusten, en die als hefhoom gebruikt. Want als je dat doet, dan kan je idd je CPU gedag zeggen. Kijk ook hier, met plaatjes: http://www.eynstein.com/Faq.php?Groep1=17&Groep2=23&ID=16
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...