Ga naar inhoud

FSB van 133 naar 100


Aanbevolen berichten

Processor unlocked ?. Nee hoor, daar begin ik niet aan Asus 7v333 mobo en Athlon 2000+ Ik kan in de bios dmv manuel de fsb verlagen. Evenals de multiplier. Als het geheugen slecht is, waarom loopt hij dan steeds bij de zelfde programma's vast, terwijl andere zoals bv Quake, het wél doen ?.
Link naar reactie
Als jou CPU niet unlocked is, en je zet de FSB naar 100, dan zal hij altijd op 1250 MHz draaien, op 1667 Mhz en 100 MHz FSB dat kan niet. Ik denk dat je dan eerder een probleem met je koeling hebt, die het net niet trekt. Bij sommige progs wordt de CPU warmer als bij andere, dus dat zou het kunnen zijn. Ook kan het nog aan je voeding liggen, dat die net niet zwaar genoeg is. Ook daar geld dat niet elk spel of programma even zwaar aan de voeding trekt
Link naar reactie
Je hebt echt mazzel :o Met een surface temp van 80c kom je al redelijk in de buurt van de 95c met je interne temp, dat is maximaal voor hij beschadigd raakt. Verder heb je gewoon geluk gehad met je vorige dat hij het nog deed met die temps, als hij 70 graden word dan mag je niet meer verwachten dat het systeem nog stabiel blijft ook.
Link naar reactie
[quote:996a7b9d03="Rumaro"]Maar hoe krijg ik dan in godsnaam die temperatuur naar beneden ?. Ik heb er echt al zware koelers op gehad en zelfs een casefan hielp niet.[/quote:996a7b9d03] Bedoel je niet grote fan's ipv coolers. De heatsinks en ie zijn juist heel belangrijk en daarnaast een leuke fan erop. Goede heatsink moet natuurlijk goed contact maken daar heb je de pasta voor nodig.
Link naar reactie
[quote:cdcffa5d20="Rumaro"]Ja, dat vraag ik me dus al steeds af: WAT kan ik daar aan doen, en dan afgezien van de koeler ?.[/quote:cdcffa5d20] Iedereen hier op het forum met een fatsoenlijke heatsink en goede fan erop met 1 of 2 casefan's komt tot hele goede waarden dus dat moet ook met jou lukken. Vraag is dus heb je die echt al gebruikt?? Swiftec, Alpha, evt Zalman daarmee moet het lukken. Goede fan erop Delta's zoals BA of voor weinig geluid de Papst (like me) goede koelpasta ertussen en klaar. Caser te klein met weinig luchtdoorstroming incl zwakke casefan of helemaal geen een helpt natuurlijk voor lage temps
Link naar reactie
[quote:4b845b6c1e="Rumaro"]Volgens mij heb ik er een zalman op gehad, eentje die je aan het moederbord moest vastschroeven. (incl heatsink natuurlijk). Ik ga nu naar bed, morgen evt weer een vervolgantwoord. groetjes.[/quote:4b845b6c1e] Zalman is niet beste en hangt beetje van type af Zalman CNPS 5000+ doet het wel aardig. zie http://dansdata.com/coolercomp.htm voor meer info en vergelijk met de heatsinks. Succes met kiezen en dan moet je eruit komen, stop iig 1-2 casefan erin. Kun je die case temps ook eens geven??
Link naar reactie
Mm, in een ander topic hebben we het ook gezegd dat je wat aan de koeling moest doen en welke dan te adviseren was, maar omdat ik hem zo snel niet kan vinden, vooruit dan maar: Zet er een Alpha 8045t/Swiftech MCX462-BA op met een Delta 80HP, met daartussen als compound Artic Silver 3. Je moet die temps namelijk echt flink naar beneden halen. Als de temperatuur dan nog niet voldoende is gedaald (rond de 55 graden stressed) zou ik er ook nog 2 of 3 casefannetjes inzetten. Je moet iig iets doen wat je zit dadelijk met een kapotte processor :(
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...