Ga naar inhoud

moederbord xp


Aanbevolen berichten

Ik zelf heb de Epox 8K3A en deze is erg stabiel en je kunt er goed mee overclocken. Maar er zijn meerdere goede merken: Abit, Soltek, Gigabyte. Van deze merken moet je gewoon de variant met de nieuwe KT333 chipset hebben. (ik weet niet al die namen uit mijn hoofd) Hierbij neem je dan PC2700 geheugen, zoals Samsung, Crucial of Corsair.
Link naar reactie
[quote:2da7505cf4="kristof"]Elite k7S6A MSIKT3 ultra Asus P4S332[/quote:2da7505cf4] De Asus P4S323 is een Pentium 4 moederbord waard de AXP 2000+ dus niet op past :( De MSI moederborden hebben de laatste tijd nogal wat problemen en er zijn voor dat geld veel betere opties. De ECS K7S6A is een budget bord en niet aan te raden aangezien de Sis 745 chipset waar dit moederbord gebruik van maakt erg veel problemen kent.
Link naar reactie
En daar moet natuurlijk even bij gemeld worden dat de algemene mening over MSI hier niet al te best is! Er zijn erg veel mensen met problemen met MSI mobo's. Asus is wel een kwaliteitsmerk met goede garantie enz. maar wel duur! Er zijn betere (prijs/kwaliteit) borden zoals idd De Epox 8K3A of een Gigabyte, Abit of Soltek mobo. Je 'moet' idd ook pc2700 geheugen nemen, het liefst geheugen wat op cas2 kan draaien (goed en goedkoop: samsung duurder: corsair). Ook bij het kopen van de kast moet je even opletten dat er een voldoende voeding inzit (300/340 watt --> meer is altijd beter :D). Wat had je verder voor onderdelen op het oog, of heb je die al?
Link naar reactie
[quote:9b5339114c="kristof"]Ik had gedacht, Moederbord? Maxtor 60GB Aopen midi hq48pro 256mbDDR pc2700 333Mhz APACER Athlon xp 2000+ Geforce 3TI 200128Mb of ATI Radeon 8500 64 MB DDR Termaltake volcano 7+ Enermax 8 cm fan Voorstellen?[/quote:9b5339114c] Mijn voorkeur? Neem een goede Alpha koeler ipv thermaltake Epox mobo en dan lekker oc'en Geloof dat die ATI wel erg leuk doet maar weet niet hoe verhouding 3TI en 8500 ligt dacht dat de ATI iets sneller was. Ik neem aan dat je een goede kast en voeding (>300W) hebt kast ivm casefan's en voeding dan kun je beter oc'en. Voorkeur kast gaat uit naar ?Chieftec bv Dragon (www.chieftec.nl)of Antec oid, prima kast met goede voeding (340W) Samsung is goedkoper dan APACER, geld kun je in een goede Alpha koeler stoppen.
Link naar reactie
[quote:c382577914="kristof"]Even wat uitleg overklocken?? Ik wens een goed bord zonder problemen.[/quote:c382577914] OC'en is bv je cpu harder laten lopen dan door fabrikant wordt gedaan. bv Mijn P4 2,2 GHz loopt heel goed na oc'en op 2,9GHz . Dus snellere pc :P lees BA's OC guide (zie sticky boven aan forum)!!
Link naar reactie
[quote:3faac8466d="kristof"]Ik had gedacht, Moederbord? Maxtor 60GB Aopen midi hq48pro 256mbDDR pc2700 333Mhz APACER Athlon xp 2000+ Geforce 3TI 200128Mb of ATI Radeon 8500 64 MB DDR Termaltake volcano 7+ Enermax 8 cm fan Voorstellen?[/quote:3faac8466d] Als je niet wilt overclocken dan zou ik voor de Soltek gaan, die is erg snel en stabiel. Ipv die Aopen kan je misschien beter een Chieftec Dragon Midi Tower nemen. Deze zijn wel wat duurder, maar er zit een veel betere 340W voeding in en de kasten hebben een heel mooi systeem voor het plaatsen van HD's, floppy, CD-ROM, ed. Ze zijn erg gebruiksvriendelijk. Neem de ATI Radeon 8500 deze is sneller dan de GF3 ti200, heeft een betere beeldkwaliteit en hij blijft zelfs heel erg snel als je beeldverbeterende technieken als Anisio en FSAA aanzet. Een GF3 kan zoiezo die 128MB niet benutten, deze is even snel als een 64MB. Voor de rest een prima systeem wat stabiel zal zijn en nog lang mee kan, denk er wel om dat 256MB als je veel spellen speelt te weinig is. 512MB begint nu al standaart te worden.
Link naar reactie
Ik zou sowieso al niet aan die Aopen kast beginnen. De voedingen van Aopen hebben een dusdanig zwake 5V lijn dat ze absoluut niet meer geschikt zijn voor de huidige highend systemen, zoals met een XP 2000+ icm een R8500. Verder moet je vragen wat voor Apacer mem dat is, als er Samsung chippies op zitten kan het wel op CL2 draaien, met andere niet. Anders zou ik gewoon Samsung geheugen nemen. Verder doen die vulcano's het niet zo erg goed de laatste tijd, ik zou eerder voor een Alpha 8045 + stille fan of een Zalman cooler gaan. Als mobo zijn er zat goede, Asus A7V333, Epox 8K3A+, Soltek SL7DRV5 etc. Kijk uit met gigabyte, die doen het niet zo goed met de R8500 geloof ik, maar dat kan al verholpen zijn. Kijk gewoon naar de featres op dat board, en wat voor jou het beste is tegen de prijs van de mobo's.
Link naar reactie
[quote:19db980345="BA"]Ik zou sowieso al niet aan die Aopen kast beginnen. De voedingen van Aopen hebben een dusdanig zwake 5V lijn dat ze absoluut niet meer geschikt zijn voor de huidige highend systemen, zoals met een XP 2000+ icm een R8500.[/quote:19db980345] Zijn bij al die AOpen kasten de voedingen zo zwak?? Dus dan kun je iemand maar beter geen open meer aanraden?
Link naar reactie
[quote:98298b5e50="BA"]Nope. Die voedingen zin alemaal hetzelfde. HJS hier had er al last van, en dealers die ik gesproken heb die die kasten gebruikten, vertelden mij al dat een systeem met BD7-RAID, P4 2.4 GHz en R8500DV al niet eens meer booten wou.[/quote:98298b5e50] Dan maar gewoon een Chieftec of een enermax of een echte CWT :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...