Ga naar inhoud

upgrade scsi moederbord


Aanbevolen berichten

[quote:6c8ae2277d="bjmv"]Wie kan uit ervaring mij adviseren over vervanging/upgrade van mijn Asus PB2-S. Evt. ook gewoon moederbord met aparte (snelste) scsi-kaart. Scsi-apparaten HDD's, CDROM, CD-Writer, ZIP, Scanner. Additionele onboard wensen: 1394, LAN, sound, blue-tooth, IR. :roll:[/quote:6c8ae2277d] Ik dacht dat MSI bluetooth onboard had en ook sound, maar de rest weer niet. Er zijn ECS borden met LAN en sound maar geen FireWire en IR. Abit heeft dan wel eer FireWire ondersteuning op hun nieuwe borden. Kortom maak een leuke mix en je hebt alles wat je wilt :D Ik ben dus bang dat je geen bord met al deze features gaat vinden. Waarom koop je niet gewoon een leuk goedkoop mobo, bijvoorbeeld de ECS K7S5A + LAN met een Duron 1000 en een 256MB PC2100 reepje? Dat kan je dan in je huidige systeemn plaatsen en dan heb je voor weinig geld een leuke upgrade. (misschien moet er ook een nieuwe voeding in BTW) En dan koop je een extra PCI kaart voor FireWire, bluetooth en IR.
Link naar reactie
zo te lezen ging het hem toch voornamelijk om SCSI? een Tip : koop een apparte scsi-controller, die kan je ook naar je volgende systeem meenemen.... Heb ik destijds ook gedaan, nooit spijt van gehad. kijk wel dat je een wat beter merk controller neemt dan ben je ook zeker van een behoorlijk driver support. Adaptec of een NCR controller met bios die worden bijna altijd ondersteund.
Link naar reactie
[quote:5c5625761a="bjmv"]Wie kan uit ervaring mij adviseren over vervanging/upgrade van mijn Asus PB2-S. Evt. ook gewoon moederbord met aparte (snelste) scsi-kaart. Scsi-apparaten HDD's, CDROM, CD-Writer, ZIP, Scanner. Additionele onboard wensen: 1394, LAN, sound, blue-tooth, IR. :roll:[/quote:5c5625761a] Er staat toch dat ie al van plan is een apartee SCSI controller te nemen. :-?
Link naar reactie
scsi is mooi :P . maar erg duur een goede scsi adapter is de ncr785 . drie aansluitingen een extern en twee intern. ik had ook een plexwriter en een ultraplex scsi en een hdisk. maar eens gaat het stuk. eff een reken som . brander LiteOn 40x12x48 €99 ide.dvd toshiba 16x48 ide €65. hdisk ide +-40 gb €120.=€284 scsi plexwriter andere merken zijn er niet 12x10x31 retail €374. cdrom ultraplex max 40 €120. dan nog een hdisk +- 20 gb €300.+-€794. :oops: :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...