Ga naar inhoud

Cheksum error


Aanbevolen berichten

Mijn mb een K7S5A geeft zo nu en dan bij het opstarten een checksum error waarna dan een bios setup gepleegd moet worden, de gehele bios is dan schijnbaar leeg of foutief. Op het forum van de fabrikant ECS staat ook deze vraag meerdere malen met reacties waaruit blijkt dat dit vaker voorkomt met dit mb doch zonder een duidelijk antwoord. Iemand enig idee of suggestie ?
Link naar reactie
Kun je 2 dingen doen.... bios-update draaien.... of anders de batterij vervangen.... een checksum error hoeft niet per definitie fataal te zijn komen ook veelvoudig voor bij nieuw geplaatste moederborden die oor het allereerst in hun nieuwe omgeving moeten gaan functioneren... successsss ;-)
Link naar reactie
Welke Bios versie gebruik je? Ik zie dit ook wel eens gebeuren. Zolang de klok op tijd blijft lopen, denk ik dat de batterij wel okay is. Na zo'n reset, loop die natuurlijk niet meer op tijd ... Soms denk ik dat dit aan de geheugen instellingen ligt. Op dit moment heb ik de boel op Safe staan. Ga die zometeen weer op Fast zetten.
Link naar reactie
[quote:94c9b148b9="Hans.Vosman"]Welke Bios versie gebruik je? Ik zie dit ook wel eens gebeuren. Zolang de klok op tijd blijft lopen, denk ik dat de batterij wel okay is. Na zo'n reset, loop die natuurlijk niet meer op tijd ... Soms denk ik dat dit aan de geheugen instellingen ligt. Op dit moment heb ik de boel op Safe staan. Ga die zometeen weer op Fast zetten.[/quote:94c9b148b9] Heb precies hetzelfde gehad met mijn nieuwe Abit mobo als ik de grenzen van mijn geheugen en cpu aan het verkennen was, dan stopte alles en gewoon cmos clearen en dan kon ik alles weer opnieuw starten, baterij was niet dus daar lag het niet aan, wel vervangen. Maar na een vastloper dan klopt het niet meer. Het mobo herkent bij mijn mijn CPU niet automatisch en zegt dat het een 1.7 P4 si ipv 2,2 want hij zegt dat d FSB op 100 loopt ipv 133. Dus zoals ik al zei na vastloper klopt het niet helemaal meer dan start de mijne gewoon in safe mode en doet het weer .
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...