Ga naar inhoud

goedkoop naar xp, wat is goed socket A mobo?


Aanbevolen berichten

Ik sit nu met een computer waar een traag celerontje in zit, en was eigenlijk van plan om er een nieuw mobo, cpu, en geheugen in te flikkeren, maar omdat momenteel mijn budget meer opgaat aan voornamelijk de weekenden moet het wel ff goedkoop iemand nog ideen voor een goed mobo wat niet al te duur is, maar wel goede kwaliteit, snelheid, uitbreidingsmogelijkheden heeft? bvd
Link naar reactie
Neem een ECS moederbord met een SiS 735 (geen 745) chipset als je je SDRAM wilt hergebruiken, later kun je dat dan vervangen door DDR. Hetzelfde merk met een KT266A chipset als je direct DDR geheugen kunt kopen, want met hetzelfde geheugen is de KT266A sneller. Een 1GHz+ Duron is een leuke CPU, maar je kunt er ook een AthlonXP in stoppen. Hoe zwaarder je processor, des te hoger worden de eisen aan je voeding. Als je systeem onstabiel blijkt heb je waarschijnlijk een zwaardere voeding nodig.
Link naar reactie
[quote:4fff22c6db="kanertw"]Ik sit nu met een computer waar een traag celerontje in zit, en was eigenlijk van plan om er een nieuw mobo, cpu, en geheugen in te flikkeren, maar omdat momenteel mijn budget meer opgaat aan voornamelijk de weekenden moet het wel ff goedkoop iemand nog ideen voor een goed mobo wat niet al te duur is, maar wel goede kwaliteit, snelheid, uitbreidingsmogelijkheden heeft? bvd[/quote:4fff22c6db] Ik heb zeer goede ervaringen met mijn Soltek DRV5 ATA133 VIA KT333 DDR333 moederbordje. Dit bordje komt vaak zeer goed uit alle tests en is bovendien zeer redelijk geprijsd (EUR 121,- bij www.crazypc.nl) (ik zou btw niet voor een moederbord met SiS chipset gaan..geeft vaak compatibiliteits problemen!) :roll:
Link naar reactie
De SiS 735 is een prima chipset. De SiS 745 heeft wat problemen met geheugenaansturing, daarom raad Egslim hem ook af. Verder is die Soltek idd een leuk mobo, maar als je goedkoop wilt, dan ben je beter af met een KT266A + DDR266 CL2. De KT333 is wel wat sneller, maar zo veel scheelt het niet. En die ECS boards zijn niet duur :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...