Ga naar inhoud

Koeler


Aanbevolen berichten

Jij stelt wel enorm hoge eisen aan je koeling Als je wat meer info over je systeem geeft...volgens mij is geheugenkoeling nie nodig bij ddr266 of ddr 333 en je proc: de meeste voldoen wel aardig, hoewel een alpha aan te bevelen is, wel €50 trouwuns (ongeveer) En die videokaart koelen: extra case-fan, het is maar een mx, en GPU's worden vrij warm....als hij 55 graden is tijdens het gamen is er echt niets aan de hand!
Link naar reactie
Als CPU cooler een alpha8045 met papst fan of als je echt geweld (dus geluid!) wilt een delta fan. Geheugenkoeling heeft echt geen nut. Het is niet nodig en je hebt er (zo goed als) geen prestatiewinst mee, geldverspiling dus. De koeling van videokaarten voldoet altijd wel dus daar hoef je (denk ik) niets aan te doen. Verder is het erg handig om met de zoekfunctie eens te zoeken naar "cooler" of "alpha" dan vind je genoeg interressante informatie! :)
Link naar reactie
[quote:14f4478c37="Marcel de Reus"]Je kunt ook voor Swiftech gaan ipv Alpha, de Swiftech MCX462-BA is erg goed :D Ik heb BTW actieve geheugen cooling van Termaltake, maar behalve dat het er stoer uit ziet heeft het idd waarschijnlijk niet echt nut :([/quote:14f4478c37] Bij sommigen zie je het alleen niet :wink:
Link naar reactie
Bij mij zitten er zwarte Corsair heatspreaders op, zitten er volgens mij ook alleen voor de kwijlfactor (ze zien er wel mooi uit :D ) Verder zal je moeten kijken wat je wilt. Ga je overklokken? Dan is een Alpha + Delta of Swifttech idd wel de beste oplossing. Ga je dat allemaal niet doen, dan kan je ook naar een Zalman oid kijken, je CPU mag best 50 - 55 graden oid worden, maar dan heb je minder last van geluid.
Link naar reactie
Dan is een Alpha juist wel een oplossing :) Die heatsink maakt echt geen bergen geluid hoor ;) Dat is de Delta 80HP die BA erop heefttten. Als je een Alpha met een sterke Papst fan neemt, dan heb je een hele koele combinatie die je haast niet hoort. Vraag maar aan boss63 deze heeft dat dacht ik.
Link naar reactie
[quote:283dbdc6a7="BA"]Dan zou je eens naar een test van beide combinaties moeten kijken. Welk mobo heb jij ook alweer, de DFI AK76-SN? Daar past hij ieg wel op.[/quote:283dbdc6a7] DFI AD70 SR (kt266a) [img:283dbdc6a7]http://www.eynstein.nl/ai/AD70SR.jpg[/img:283dbdc6a7] maar ik ben eigenlijk helemaal niet opzoek, het is wel leuk allemaal, maar de koeler welke ik nu heb voldoet. Wat maakt het nu uit, die 100 mhz meer welke je misschien haalt ;)
Link naar reactie
[quote:747d9dfe9f="hjs"]Noud heeft nu de opvolger van de Zalmann van Draakje. Is trouwens een erg mooi design, lijkt mee geluidsvriendelijke koeler welke goed koelt. Een alpha is voor mij geen optie, dat ding moet in de huiskamer aan het werk ;)[/quote:747d9dfe9f] Aangezien je zij geen optie voor mij, dacht ik dus dat jij ook op zoek was. Iig is die Alpha + Papst combinatie ook handig voor de topic-starten om te weten, goed en stil.
Link naar reactie
[quote:78609140f0="hjs"]Alpha PAL 8045T met Papst (80x25) 8412 NGM € 65, * Luchtverplaatsing: 58 m³/h * Geluidsproductie: 26 dB(A) Zoiets dus? Is alweer de helft duurder als de Zalmann :([/quote:78609140f0] Wel wat duurder dan zalman maar ik heb er een 8412 NGML op slecht 19dB en kan ook nog met 8412 NGL dan maakt hij 12dB en koelt best goed nog. De NGML is no problem, mijn casefans zijn 12dB.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...