Ga naar inhoud

Overklokken van XP1800+ = Lekker vet


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben al een tijdje bezig mijn XP1800+ over te klokken, zonder al te veel resultaat overigens: Na allerlei coolers, geheugenmodules, een ander moederbord zelfs en allerlei settings qua cas latency timings en voltage krijg ik `m niet hoger dan 1.64 GHZ m.a.w. een XP2000+ (niet helemaal, maar geeft wel aan). Ik gebruik een ECS k7s6a, Samsung original 512MB pc2700, Coolermaster (met een lange cijfercode die me ff ontschoten is, maar koelt wel lekker= 42 idle/49stressed). Nu loopt mijn FSB op 143.. hoger resulteert in een instabiel systeem. Ik heb al talloze dingen ondernomen zoals voltage naar max zetten 1.85 volt op dit moederbord en mijn geheugen op cas 2.5 en zelfs 3 gezet, maar 143 blijft max. Is het de XP processor die hier de "bottleneck" is ?? Graag zie ik reacties ten aanzien van ervaringen of misschien suggesties ..... heb ik wat over het hoofd gezien ???
Link naar reactie
[quote:e664211569="humpf007"]Hallo, ik ben al een tijdje bezig mijn XP1800+ over te klokken, zonder al te veel resultaat overigens: Na allerlei coolers, geheugenmodules, een ander moederbord zelfs en allerlei settings qua cas latency timings en voltage krijg ik `m niet hoger dan 1.64 GHZ m.a.w. een XP2000+ (niet helemaal, maar geeft wel aan). Ik gebruik een ECS k7s6a, Samsung original 512MB pc2700, Coolermaster (met een lange cijfercode die me ff ontschoten is, maar koelt wel lekker= 42 idle/49stressed). Nu loopt mijn FSB op 143.. hoger resulteert in een instabiel systeem. Ik heb al talloze dingen ondernomen zoals voltage naar max zetten 1.85 volt op dit moederbord en mijn geheugen op cas 2.5 en zelfs 3 gezet, maar 143 blijft max. Is het de XP processor die hier de "bottleneck" is ?? Graag zie ik reacties ten aanzien van ervaringen of misschien suggesties ..... heb ik wat over het hoofd gezien ???[/quote:e664211569] ik denk dat je het nog niet helemaal snapt.. lees [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60465]dit[/url] maar eens door.... je cpu is niet de bottleneck.. je mobo zal de hoge FSB gewoon wel niet aankunnen... is je CPU unlocked??? probeer dan de MP eens te verlagen en gooi dan de FSB weer hoger.... ow jah, en je mem moet op CAS 2, hoe lager hoe sneller.... het is Samsung mem, en dat heb ik ook, dus moet wel kunnen.... wil je hoger OC'en, dan zul je de cpu moeten unlocken.. suc6
Link naar reactie
[quote:f295acc768="Captain_Kansloos"]Volgens mij is een FSB van 143 niet eens zo beroerd...[/quote:f295acc768] Wel als je daar je componenten op uitzoekt zoals de topicstarter aangeeft. Vaak is het wel zo dat de cpu de eerste bottleneck is die je tegenkomt bij overclocken, vandaar dat overclockers de multiplier omlaag zetten om een hogere fsb te genereren. Dus het zou kunnen dat er nix meer uit de cpu te halen valt.
Link naar reactie
Dank jullie wel voor jullie antwoorden.... ik denk dat het wel degelijk de processor is aangezien ik ook een XP1600+ heb geprobeerd en die loopt ongestoord op FSB 150.... nice.... De 1800+ kon gewoon niet hoger hebben... dus er is veel duidelijk geworden..... ik kan wellicht de CPU unlocken en de multiplier naar de beneden zetten en de FSB omhoog gooien voor de doorvoer, maar ik denk dat niet zo gek veel meer zal schelen, omdat je met mijn mobo alleen maar de fsb 143/147/150/166 kan instellen.... Ik denk dat ik maar even moet wachten tot er een bios-update komt die dan meer instellingen zal brengen zoals met de K7S5A het geval was. Misschien even in de toekomst uitkijken naar een andere proc, maar ach, nu loopt het allemaal wel, maar je wilt toch het uiterste eruit halen...... nogmaals dank
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...