Ga naar inhoud

Voeding 250 watt + Duron 800 mhz


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een amd duron 800. Mijn 300 Watt voeding is er laatst mee gekapt. Ik had nog een 250 watt voeding liggen en heb die aangesloten. Alles werkt prima, maar een winkelier vertelde dat je minimaal 300 watt moet hebben voor een duron. Allemaal leuk en aardig. Ik heb niet veel extra's aan mijn pc zitten. Nu is de vraag of ik een extra hardeschijf bij kan plaatsen zonder dat er problemen ontstaan met de voeding. Kan die 250 watt voedig dat wel aan? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Volgens mij kan die winkelier van jouw beter een 300W op zn neus aansluiten! Zelfs een Pentium III kan met 185 Watt toe, en het aantal Watts is niet afhankelijk van het soort processor maar van de hele configuratie.... En sommige 250 Watt voedingen kunnen veel hoger hoor, productenten houder er vaak niet van om te weinig te leveren.... En als er veel vraag naar 250 Watt was heb je ook kans dat het een 300 is met 250 sticker....:p
Link naar reactie
[quote:0771f13432="lykele"]Volgens mij kan die winkelier van jouw beter een 300W op zn neus aansluiten! Zelfs een Pentium III kan met 185 Watt toe, en het aantal Watts is niet afhankelijk van het soort processor maar van de hele configuratie.... En sommige 250 Watt voedingen kunnen veel hoger hoor, productenten houder er vaak niet van om te weinig te leveren.... En als er veel vraag naar 250 Watt was heb je ook kans dat het een 300 is met 250 sticker....:p[/quote:0771f13432] Een PIII is erg energiezuinig, maar een Athlon of P4 vraagt heel wat meer van de voeding. Duron zit daar een beetje tussenin. Anyway, ik betwijfel of een PIII aan een 185 Watt genoeg heeft, dan moet het wel een héel goede kwaliteit voeding zijn. Maar hoewel de benodigde voeding inderdaad afhankelijk is van de gehele configuratie, heeft de processor wel degelijk veel invloed. En ik zie vaker het omgekeerde, dat fabrikanten een hoger vermogen opgeven dan dat ze in de praktijk leveren. Hoger = betere verkoop.
Link naar reactie
Idd, maar een 300W voeding is zoizo niet is staat ook daadwerkelijk 300W aan het systeem te leveren, aangezien er altijd energie verloren gaat. Met ander woorden het rendement van zo'n voeding is niet 100%, de werkelijke hoeveelheid energie in W die de voeding kan leveren ligt dus lager.
Link naar reactie
[quote:4afa5a3814="egslim"] Een PIII is erg energiezuinig, maar een Athlon of P4 vraagt heel wat meer van de voeding. Duron zit daar een beetje tussenin. Anyway, ik betwijfel of een PIII aan een 185 Watt genoeg heeft, dan moet het wel een héel goede kwaliteit voeding zijn. Maar hoewel de benodigde voeding inderdaad afhankelijk is van de gehele configuratie, heeft de processor wel degelijk veel invloed. En ik zie vaker het omgekeerde, dat fabrikanten een hoger vermogen opgeven dan dat ze in de praktijk leveren. Hoger = betere verkoop.[/quote:4afa5a3814] Tsja, verschil tussen voedingen moet er wezun. Ik heb een Delta Power Unit (staat er met koeienletters op), 185 watt max en hij doet het prima. Ik heb zonet ook even een 210 Watt AOpen voeding eraan gehangen, en die kon het met moeite trekken. Dus ik denk dat die delta een opgevoerde 185Watt is.... En wat betreft die verkoopcijfers, als jij een voeding van merk X koopt van 450Watt en je merkt dat ie maar 400 Watt is, koop je nooit meer iets van Merk X. Doe k nu ook nie meer met AOPEN
Link naar reactie
Maar op 800 MHz gebruikt een Duron slechts 1,4 Volt, op 1000MHz en hoger 1,75 Volt. Omdat het energiegebruik omhoog gaat met het kwadraat van het voltage stijgt het energiegebruik met een factor 1,56. Dat is nog afgezien van de 25% hogere kloksnelheid die daar een factor 1,96 van maakt. Appendix: P = V * I I = V / Z -> P = (V^2)/Z P = vermogen V = spanning I = stroom Z = complexe impedantie De weerstand "R" is beter bekend, maar is een specifieke vorm van complexe impedantie
Link naar reactie
Volgens mij gebruik je Z alleen als er faseverschil is, anders bij bijvoorbeeld gelijkstroom, waar R en Z gelijk aan elkaar zijn. Wat Egslim zegt klopt, het komt vaak voor dat een fabrikant gewoon 400W op hun voedingen kalkt, terwijl ze dat lang niet kunnen leveren. Als je 2 verschillende 400W voedingen naast elkaar zet, dan zie je heel vaak dat de overige specs veel afwijken, zoals de amperages van de verschillende lijnen. Soms kunnen ze dus nooit aan de 400W komen. Als die 250W voeding van goede kwaliteit is, dan moet hij die duron wel aan kunnen, geen probleem.
Link naar reactie
Z is een vervanging voor de gezamelijke invloed van weerstand, capaciteit en inductie. Die laatste twee treden alleen op bij verschilspanning. In een CPU core is daar ook sprake van, omdat hoge en lage voltages elkaar - onregelmatig afwisselen. Ook al is het voltage naar de core constant, in de core zijn capaciteit en inductie niet te verwaarlozen componenten van Z.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...