Ga naar inhoud

hardeschijf opvoeren


Aanbevolen berichten

Gebruik een programma als Cacheman. Hiermee kun je verschillende soorten caches instellen, wat erg veel invloed op de snelheid van je harde schijf kan hebben (zowel positief als negatief overigens). Heb net twee avonden besteed aan het 'afregelen' van mijn harde schijven. Overigens gaat het instellen van een hogere cache wel weer ten koste van je geheugen, dus daar moet je een balans in zien te vinden. Naast Cacheman gebruik ik ook WinBoost die ook invloed op de snelheid van je systeem heeft. Cacheman kun je downloaden van [url=http://www.outertech.com/downloads.php?product=3&download=31&PHPSESSID=a59156fa4844d367216e559d3051f5a7]Outertech.com[/url] (freeware). Meer over Winboost vind je op de site van [url=http://www.magellass.com/]Magellas[/url]. Wim.
Link naar reactie
Dat proggie is aardig (cacheman), maar biedt geen uitkomst in het sneller maken van de HD, alleen in het versnellen van info uit de cache! En dat werd niet gevraagd. De vraag mnoet je volgens mij zo lezen: prestaties vergroten tijdens bv kopieren van partities, en dan helpt die cache niet zo veel....
Link naar reactie
Wat gebeurt er als je een auto over zijn toeren jaagt??? juistem.... zal vastlopen. Ze bouwen niet voor niets een limiet in.... ze testen hem wel sneller om er zeker van te zijn dat zo'n hd'tje schommelingen aankan. En ook zorgen ze daarmee dat een schijf betrouwbaar zijn dienst zal doen. In de regel is het makkelijker en veiliger om een processor te overklokken dan dat je een hd opvoert... want vergeet de mechanika niet... en ik kan je vertellen dat een doorgedraaide hd heel gek kan doen.
Link naar reactie
Raid is een manier van controleren.... in een raid configuratie verdeel je je data over meerdere schijven tegelijk... iets wat bij servers heel veel gedaan word... de soort schijven die hiervoor gebruikt worden zijn meestal SCSI schijven.... de ata/udma/scsi zijn 'manieren' voor datadoorvoer.... en raid is dus een stap die verder gaat..... raid configureert de schijven.... tis wel heel betrouwbaar en snel... maar voor particulier gebruik niet aan te raden vanwege de prijs.... kijk maar eens wat je voor een scsi schijf betaalt ;-) dus gebruik de tips die al eerder werden gegeven en zet raid voorlopig maar even in de vrieskist
Link naar reactie
[quote:860cc5795d="J3st3r"]Ik zei ook... meestal ;-) Maar voor de meeste huis-tuin en keuken toepassingen loont het de moeite niet....[/quote:860cc5795d] Ik gebruik een Abit IT7 en die heeft standaard IDE RAID want ik draai op RAID 1 omdat ik heel zuinig op mijn data ben, dus op 2 schijven dan nog op backup schijf een deel en dan nog deel backup op CD en in de brandkast. Gewoon voor huis tuin en keuken en werk.
Link naar reactie
Je harde schijf fysiek sneller maken is idd niet mogelijk. Zul je echt een andere oplossing moeten zoeken. Vraag was om de (bestaande) harde schijf zo snel mogelijk te kunnen krijgen. Daar kun je met de programma's die ik genoemd heb wel wat mee doen. Verder helpt alleen andere hardware (RAID 0, SCSI etc.). En zorgen voor voldoende geheugen (niet volproppen met fonts e.d.) zodat er minder ge'swapt' hoeft te worden. Het scheelt allemaal. Wim.
Link naar reactie
Jah maar kijk maar naar CPU's die hebben ook een levensduur van 20 jaar ofzow.. misschien is dat met HD's ook zo, het was ook eigenlijk meer theorie Misschien dat nou laten we zeggen bijv. 8200 rpm in plaats van 7200 dat zou dan toch niet zoveel kunnen schelen.. ik bedoel kijk naar een standaard elektro motor dat kun ej toch ook het voltage wel hoger maken zonder schade..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...