Ga naar inhoud

PC stopt ermee


Aanbevolen berichten

Zomaar ineens, slaat de pc af. Vanmorgen zelfs terwijl hij alleen maar AAN stond, verder niks!. Bij sommige programma's deed hij het constant, dus het was te reproduceren. Heb toen de netwerkkaarten verwijdert en toen was het over. Totdat ik vanmorgen na een uurtje weer beneden kwam, toen was hij weer uit. EN dat terwijl hij alleen maar aanstond voor m'n email. Aan de temperatuur ligt het niet, want die is wel eens hoger geweest (gemiddeld 70 graden en geen enkele koeler hielp ertegen). Asus 7v333 en een 2000+
Link naar reactie
Alleen de proccesor wat voor koeling heb je ik dnek eerder dat het daar aan licht maarja ik ben ook maar een amateur BA en marcel blablabla weten er meer van...:) en ps het ligt niet aan je mobo want ik heb presies dezelfde en die wordt zoals ik al zij 45 raden met de deur open... en idle dus ligt zeker niet aan mobo of er moet een pruducite fout inzitten maar ik weet niet of dat er ook wat mee te maken zou kunne hebbe... BA?
Link naar reactie
Je kunt proberen het geheugen te testen, in de FAQ bovenaan dit subforum staat een beschrijving hoe dat moet. Maar het lijkt aan de temperatuur van de CPU te liggen. Je kunt met sommige moederborden instellen dat het systeem uitschakelt als de temperatuur boven een bepaalde maximumwaarde komt. Sommige programma's belasten de CPU intensiever, waardoor deze sneller opwarmt -> dat was een van je symptomen. Toen je de netwerkkaarten verwijderde was je systeem uitgeschakeld met de kast open, waardoor het de kans kreeg af te koelen. Na een uurtje aanstaan was het ding weer opgewarmd. Het kan best zijn dat je temperatuur verkeerd wordt afgelezen. In dat geval helpt een BIOS flash misschien (denk 't niet) of je moet het moederbord vervangen. Je kunt ook in de BIOS het automatisch uitschakelen disabelen, dan ben je de bescherming kwijt, maar is het uitschakelen afgelopen. Als je de temperatuur van de CPU omlaag wilt krijgen kun je het beste een goed koelblok nemen, de ventilator is minder belangrijk.
Link naar reactie
Ik denk dat het idd aan je CPUtemp ligt al zou het kunnen dat je een brakke tempsensor op het mobo hebt zitten. Wat voor koelblok heb je en in combinatie met welke fan(s)? Als het goed is zou het niet aan automatisch uitschakelen moeten liggen, aangezien dit standaart uit staat bij Asus borden. Maar als de CPU 70 graden word kan hij ook vanzelf uitvallen, omdat hij teweinig stroom krijgt (half-geleider dus bij zoveel warmte = slechte geleiding = weinig stroom). Wat is je casetemp BTW? Wat je kan doen is ff een mobo van iemand lenen en het in jouw kast zetten en kijken of de temps nog zo hoog zijn, zo ja dan heb je een nieuwe heatsink nodig en een hele goede, want 70 graden is gewoon veel te veel. Denk dan aan een Zalman, Alpha of Swiftech.
Link naar reactie
[quote:73924e3ac6="BA"]Hij krijgt stroom zat, hij geleid wel iets slechter, maar dat betekend niet dat je CPU meteen geen stroom krijgt. En ik zou toch echt die koeling voor dat systeem eens nakijken, misschien dat wat casefans helpen, afhankelijk van de casetemp, en gebruikte heatsink.[/quote:73924e3ac6] Waarom zou hij dan bij een hogere temp uitvallen? Volgens mij komt dat toch echt door een stroomtekort :-?
Link naar reactie
In theorie is een hoog voltage (bijv. 1,75 Volt) een "1", terwijl geen voltage een "0" vertegenwoordigt. In de praktijk schakelen de transistoren zo snel, dat deze uiterste voltages nooit gehaald worden. Wat je krijgt is een soort platte sinus. Daarom wordt alles boven de bijvoorbeeld 0,9 Volt als een "1" geaccepteerd en alles beneden de 0,8 Volt een "0". Het signaal hoeft dus niet ver meer te verslechteren om een verkeerde waarde door te geven, wat onherroepelijk tot een vastloper lijdt. Als je het voltage verhoogt wordt de sinus iets minder plat, waardoor beter onderscheid wordt gemaakt tussen "0" en "1". Vandaar dat je hogere snelheden haalt. Overigens worden de grenswaarden voor "1" en "0" waarschijnlijk afgeleid van de ingangsspanning - door deze met een paar weerstanden o.i.d. te splitsen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...