Ga naar inhoud

Nieuwe Via 4in1 drivers topic


Aanbevolen berichten

Er zijn weer nieuwe Via 4in1 drivers!: [quote:5ec38f654c]A new set of VIA driver appeared on the web today. These are the 4-in-1 mainboard drivers. Build 4.40a seems to be WHQL certified. New security catalog files VIA AGP driver 4.20 VIA Inf driver 1.60a WHQL Certificate The file can be downloaded from our server [url=http://www.guru3d.com/files/via/]click here.[/url] The 4in1 drivers are the same for all VIA chipsets and all Microsoft operating systems (Win 95, 98, 98SE, 2000, ME & XP). If you have a hybrid chipset (ie. VIA southbridge and AMD northbridge), please contact your motherboard manufacturer for the correct drivers.[/quote:5ec38f654c] Ik zelf ben erg fan van de 4.37 drivers die bij WinXP meegeleverd worden, de 4.38 was erg onstabiel(voor Overklokkers) en de 4.39 bracht alleen maar ondersteuning voor de VX333 en VX533 chipset van de Pentium 4. deze 4.40a zijn een stuk nieuwer. met AGP driver 4.20 (oude was 4.10) ik was benieuwd of iemand ze al getest had en Performance winst er mee had berijkt.
Link naar reactie
Een van de dingen die wij (Ik en bijvoorbeeld Red Dragon) irri vinden is dat jij (niet alleen jij hoor, schijnt nogal de trend te zijn de laatste tijd in dit forum) het nodig schijnt te vinden om over elk miniscuul klein dingetje ed een extra reply te plaatsen. Ik zag je bijvoorbeeld net ook in een andere topic zeggen dat je ze ging installeren, doe dat dan eerst en zeg hoe ze zijn, en plaats daar niet weer 20 posts over. Af en toe is niet zo erg, maar dat gaat gewoon hele dagen door. Zeg van je ergens van vind, of post een vraag oid, of evt commentaar, en ga dan naar de volgende. Als er toch niks nuttigs in je post staat dan heeft niemand er niks aan, behalve dat die topic veel pageviews krijgt. (net als bij off-topic dus) Dat is dus ook 1 van de redenen waarom wij het hier een zooitje vinden de laatste tijd.
Link naar reactie
Ik heb ze vanmiddag op mijn sys gezet. Tot op heden zat ik op het "beste" set voor W98SE: 4in1 4.35 + AGP 4.10. Met de 4.36 t/m 4.38 had geen goede ervaringen, maar de 4.40's tot nu toe: - Bij installatie klein probleempje: viamach.cat ontbreekt (maar die kan je overslaan) - 3DMark2K/ 2K1 en SiSoft Sandra HD-bench marginaal hoger - Geen "sound stuttering/ cracking" meer met m'n SB Live - Windows laadt sneller en draait beter (of zit dit tussen m'n oren) Voorlopige conclusie: perfect setje :D :D . Zijn er nog meer positieve/ negatieve ervaringen? P.S. Op het forum van Viaarena las ik dat deze release grote problemen geeft met Win2K: BSOD bij reboot vanwege de vaiagp1.sys van WinXP :oops: ============================ AMD Athlon 800 T-Bird/ 235W FSP235-60DPN PSU 256MB SDRAM @ 133MHz MSI K7TM Pro 6340 (AMI BIOS 1.3) + Via4in1 4.40v(a) Turbo mode Leadtek Winfast GeForce2 GTS 32 + BIOS 3.15.00.12 + Det.XP 21.83WHQL AGP4x+SBA+FW; PCI latency timer @ 32 clocks; AGP aperture 128MB Creative Soundblaster Live PCI 1024/ Labtec LCS2414 speakers 30GB Quantum FP LM30 UDMA66 7200rpm Goldstar CD Rewriter 8x/4x/32x; Goldstar 48X CD-ROM Drive 17" NEC HR17 monitor Conexant 56K V90 PCI Modem Voice Accton Ethernet adapter PCI 10/100 Logitech WED3D joystick + LWS 4.11 drivers Windows 98SE + DirectX 8.0a
Link naar reactie
Ondanks mijn uitstekende ervaring met de 4.40's, zou ik ze er eigenlijk weer af moeten gooien. Kijk eens op http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=3&threadid=16212&STARTPAGE=2 (scroll down tot halverwege de pagina), lees de commentaren van Fiona Gatt en huiver :evil: Dankzij de geldhonger van Bill Gate$$$$/ Micro$$$$oft wordt er geen verdere software ontwikeling gedaan voor het (vooralsnog) beste spellenplatform. Nee, in plaats daarvan worden we gedwongen een nieuw systeem te kopen met het HD/ RAM/ CPU verslindene XP of (nog erger) ME :evil: :evil: . Zo wast de ene software-hand de andere hardware-hand. Om te kotsen... :x
Link naar reactie
[quote:ca92fe645e="BA"]Tsja, dat hou je toch niet tegen. Je kunt niet eeuwig met oude systemen bezig blijven. Ik ben zelf heel erg happy met XP, het kost me misschien 500 3Dmarks, maar het hele OS draait gewoon beter, en daar hecht ik meer waarde aan.[/quote:ca92fe645e] In welk opzicht draait het beter? Sneller, stabieler? Ik heb met W98SE zeer zelden een BSOD (en dan is het nog mijn eigen schuld), alle games zijn compatible en het is naar mijn eigen wensen te tweaken. Bovendien, wat moet ik thuis nou met de multi-user environment van XP. Maar ja, deze discussie hoort hier eigenlijk niet thuis :wink: Wellicht dat ik binnenkort een dual boot met XP maak; dan kan ik er vast aan wennen :cry:
Link naar reactie
Ik vind het vooral na lang gebruik stabieler, dus geen memproblems als je PC 3 dagen aan staat of zo. Beiden zijn bij mij stabiel geweest, maar ik vind XP/2000 toch lekkerder werken als 98SE. BTW multiuser hoeft niet, dat heb ik ook uit staan. Wat ik dus meer bedoelde is dat je wel OS'en kan blijven supporten. Jij hebt dan 98SE als favoriet, en je buurman misschien weer win 95. Het lijkt geldpikkerij van M$, maar aan de andere kant kost het ze ook een hoop als ze maar support moeten blijven leveren. Waar ik het dan alleen weer niet mee eens benm is die achterlijk hoge prijs van XP prof.....
Link naar reactie
Bovendien zit je met 9x aan een geheugenlimiet van 512 Mb. Dat lijkt nu nog voldoende, maar over een paar jaar is dat niet veel meer. Er zijn veel mensen die iedere maand 98/Me opnieuw installeren, terwijl vrijwel niemand dat met XP doet. Bovendien wordt 9x naar een paar dagen aanstaan erg traag, XP blijft gewoon doorgaan. Oorspronkelijk kondigde M$ aan na 98 geen nieuw OS uit te brengen op de 9x kernel, maar om compatibiliteitsoverwegingen hebben ze de overgang naar NT uitgesteld. Iedereen wist dus al jarenlang dat dit zou komen, maar uit zuinigheid/kortzichtigheid hebben veel fabrikanten van spellen er geen rekening mee gehouden. Vooral EA spellen geven vaak problemen.
Link naar reactie
[quote:df1d3e4f05="Marcel de Reus"]Ja, ik denk het wel. Mijn oude systeem was meer dan 3 jaar oud en en P3 450Mhz en daar vond ik het erg langzaam op al zijn er mensen die het prima vinden draaien op een P2 350Mhz. Maar ik neem aan dat jij dan een comp richting de 700 Mhz oid hebt, als ie 2 jaar oud is?[/quote:df1d3e4f05] AMD 800 zie enkele answers eerder
Link naar reactie
Bedankt voor al jullie reacties, heren (en dames?)! We waren een beetje off topic geraakt, maar OK :wink: . Het verhaal blijkt toch nog niet afgelopen te zijn, dus pakken we de [b:cc2c6e16ca][url=http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=3&threadid=16212&STARTPAGE=3]draad[/url][/b:cc2c6e16ca] weer op... Fiona heeft geluisterd naar alle opmerkingen en inmiddels is er weer een nieuwe versie van de [url=http://www.viaarena.com/?PageID=2]Via 4in1 4.40(a)[/url], nu met viagart.cat voor W98SE maar "of course it's not certified by Microsoft due to their new policy but the driver will work on ALL Microsoft OS." Fiona is de soms slechtste nog niet :wink: BTW, een regelmatig bezoek aan de [url=http://forums.viaarena.com/]Viaarena forums[/url] is eigenlijk verplichte kost als je Via chips op je plank hebt liggen 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...