Ga naar inhoud

Crashen van moederbord door update via 4in1 ??


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Is het mogelijk dat een moederbord defect raakt door het updaten van de via 4in1 drivers? Helaas is dit bij mij gebeurt, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het door de drivers komt.... :roll: Weet iemand hier wat over, of heeft iemand het zelf meegemaakt (hoop het niet :wink: )
Link naar reactie
Doel van patch is het detecteren van een aantal bridges etc. (CPU to ...). Daar kan je mobo niet van stuk! Maarreh, BA, kun je daar geen vreemde vastlopers van krijgen dan? Ik heb weleens een Via update gedraaid, maar er snel weer afgegooid. Zaakje liep toch niet meer zo soepel als daarvoor. :o
Link naar reactie
Nee, ok, want ik was op het werk en ik vond mijn beeldscherm erg trillen: de refreshrate stond te laag. Dus ik dacht: laat ik het helemaal goed doen, dus ik deinstalleer eerst alle video en mobo drivers en daarna installeer ik eerst via 4in1, maar helaas, verder dan dat kwam ik niet.... :oops: Nu kunnen ze niet mij de schuld geven.... Hoop ik :wink: Bedankt voor de antwoorden!
Link naar reactie
Is zo'n patch uberhaupt wel nodig? Volgens mij zetten veel mensen standaard die patch -na een Windows install- weer op hun systeem. Doe ik meestal niet en ik merk eigenlijk weinig verschil. Wat is het doel, vraag ik me dan af? Is het soms voor mobo's die weinig slots hebben ofzo? Of is het t.b.v. de chipset? Want als het laatste waar is, zet ik hem er toch maar op. Of zeg je: if it aint broke... :-?
Link naar reactie
[quote:74d212bc42="BA"]4in1 heb je altijd nodig, behalve bij XP. Daardoor loopt je systeem stabiel (zinder 4in1 is sowieso aankloten) en hij presteerd veel beter.[/quote:74d212bc42] Bedankt voor het advies BA. Kan ik hem nu nog op mijn systeem zetten, of is het nu al te laat (alle apps enzo reeds geinstalleerd). Ik draai Win2000. :)
Link naar reactie
Ik heb hem net g-dld. de 438(2). Deze computer gebruik ik alleen als adsl- en fileserver, maar mijn andere pc (nog een ja) gebruik ik voor audio- en videobewerking. Ook een Asus-board met Via. Daar kan ik het dan mooi voor gebruiken. Ik denk dat deze pc er niet veel baat bij heeft. Vooral dat AGP-verhaal van jou heeft op deze machine geen zin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...