Ga naar inhoud

300W of 350W? en Videokaart?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Misschien domme vraag, maar ik zou graag willen weten wat precies het verschil is hiertussen. Als je een kast koopt is het meestal met 300W voeding, maar wat nou als het 350W is? Hoe werkt dat precies? En kan het nog meer (400?)... Welke kast kan ik het beste hebben dan? (XP1800+ met epox 8k3a). Verder ben ik benieuwd naar reakties over de "PINE XFX Geforce4 MX 440 NV17 AGP 4X/8X 64M DDR,3D glasses portTV-outLCD-out", wat vinden jullie van deze videokaart? Presteert ie goed? Bedankt voor alle moeite, Kei bedankt...
Link naar reactie
Meer wattage geeft over het algemeen meer spelling. maar meer wattage is niet altijd beter, belangrijker is hoe stabiel de voeding is (dus of de stroomsterktes welke de voeding geven erg schommelen of niet) Antec maakt leuke kasten, met goede voedingen. De XFX hoor ik gemengde verhalen over, maar met de nieuwe bios schijnt het best een goede kaart te zijn. http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/520786/1/100 (edit: oh, dit gaat over de gf4 ti-4200 Pine)
Link naar reactie
Het verschil tussen die voedingen is uiteraard het vermogen (in Watt). Het hangt er vanaf wat je in je systeem hangt hoe zware voeding je nodig hebt. Als je er veel apparaten in hangt heb je uiteraard een zware voeding nodig... Als je veel van je voeding vraagt (bijna het maximum) dan kan het zijn dat de spanningen (5 en 12 volt lijn bijvoorbeeld) inzakken, wat instabiliteit tot gevolg heeft. In dat geval kun je beter een zwaardere voeding nemen zodat je in feite relatief minder vermogen vraagt van je voeding. Overigens blijven kwalitatief goede voedingen beter op spanning. Voedingen zijn tegenwoordig verkrijgbaar tot ongeveer 450 Watt dacht ik. Ik denk dat voor die processor (want daar hangt het ook vanaf) 300 W al genoeg is. Als je er nog een hoop bij hangt (case fans en allerlei apparaten) kun je wellicht beter voor 350 gaan. Die videokaart ken ik niet, kun je beter even in het Videokaarten-forum plaatsen.
Link naar reactie
300W of 400W is nogal generaliserend. Het belangrijkste van de voeding is de combined power van de 5V en 3.3V, bij de betere voedingen is die hoger. Ik heb hier een CWT en een noname 400W liggen, die CWT heeft op de 5V 40A en op de 3.3V 28A, terwijl die noname op de 5V 30A heeft, en op de 3.3 maar 14A. Af en toe vraag ik me dus ook af of ze die ratings niet gewoon uit hun duim zuigen :???:
Link naar reactie
inderdaad, kijk niet altijd naar het aantal wats maar ook naar de kwaliteit van je voeding. Je kan wel een 450watt no-name voeding in je kast hebben hangen, maar als die van bedenkelijke kwaliteit is ben je veel beter af met een minder sterke kwaliteits voeding. En vergeet niet dat een voeding erg belangrijk is voor de stabiliteit van je systeem dus bezuinig er niet op. (heb hier zelf bijvoorbeeld een Enermax 351watt voeding echt een fijn ding en nog aardig betaalbaar ook)
Link naar reactie
[quote:223f1cda80="supertuur"]Hoi allemaal, Misschien domme vraag, maar ik zou graag willen weten wat precies het verschil is hiertussen. Als je een kast koopt is het meestal met 300W voeding, maar wat nou als het 350W is? Hoe werkt dat precies? En kan het nog meer (400?)... Welke kast kan ik het beste hebben dan? (XP1800+ met epox 8k3a). Verder ben ik benieuwd naar reakties over de "PINE XFX Geforce4 MX 440 NV17 AGP 4X/8X 64M DDR,3D glasses portTV-outLCD-out", wat vinden jullie van deze videokaart? Presteert ie goed? Bedankt voor alle moeite, Kei bedankt...[/quote:223f1cda80] Koop gewoon een goede merkkast daar zit een goede voeding bij, zoals hjs al zei, Antec is goed , wordt ook onder de naam Chieftec. Als je eens op www.chieftec.nl zoekt vind je een heleboel soorten, Dragon is veel gebruikt en niet duur met goede voeding(340W). CWT is een topvoeding maar niet altijd nodig. succes met zoeken en een goede voeding en kast gaat vaak meerdere systemen mee.
Link naar reactie
[quote:9391332505="BA"]Hoe zijn de voltages van die Enermax? Ik heb op GoT wel eens gelezen da met name de 5V nog wel eens aan de lage kant wil zijn?[/quote:9391332505] check: http://www.enermax.com.tw/products/switch-main.htm de 350W-versie (EG365P-VE) heeft: 3,3V : 32A 5V : 32A 3,3V & +5V = 185Watt Niet zo heel erg sterk maar voldoende als je niet al te veel gekke dingen in je kast hebt denk ik... 8)
Link naar reactie
[quote:5cf0510695="BA"]CWT: 5V 40A 3.3V 28A Combined power 5V & 3,3V [b:5cf0510695]245W[/b:5cf0510695] :D[/quote:5cf0510695] Maar dat is een 400W versie zei je... de 430 Watt versie van Enermax heeft 5V 44A en 3,3V 38A en combined 220 Watt...die dingen zijn gewoon amper te vergelijken 8) Erg vervelend voor mensen die er geen verstand van hebben en gewoon een goede voeding willen hebben, dit geldt trouwens helaas voor bijna alle computerapparatuur... :cry: 8)
Link naar reactie
[quote:2a3d8e7f88="BA"]Hoe zijn de voltages van die Enermax? Ik heb op GoT wel eens gelezen da met name de 5V nog wel eens aan de lage kant wil zijn?[/quote:2a3d8e7f88] Mijn 5v zit altijd op iets van 4,90 - 4,95 Las inderdaad van die problemen, maar vage crashes ofzo wat ik aan de voeding zou kunnen wijten heb ik niet gehad. Misschien was het een bepaalde serie? Er zijn namelijk meedere 350watt modellen uitgebracht.
Link naar reactie
Als je via Bios of hardware monitor programma's rustig je spanningen gaat bekijken gebruik je weinig vermogen. Ik ga er van uit dat er dan niets anders draait. De spanningen moeten dan dus 3,3V 5V of 12 V zijn, +/- kleine tolerantie. Het wordt wat anders als al je fans draaien, en de harddisk en tegelijkertijd de CDRW gebruikt wordt voor schrijven en in je DVD ligt een audiocd die via de geluidskaart muziek afspeelt. Dan belast je de 5 en 12 volt lijn van je voeding maximaal. Als die het dan niet trekt zakt de spanning in en kan je systeem crashen. Er zijn tegenwoordig voedingen die speciaal op de 5 en 12 volt een hoger amperage aan kunnen, speciaal voor diegene die hun kast vol hangen met steeds meer stroomvretende accessoires. Bedenk ook dat bijv. de grafische kaart steeds meer vermogen vreet, er zijn er al die een extra aansluiting hebben voor een molex-connector, speciaal om het moederbord te ontlasten. Mijn TT-Vulcano 7+ heeft ook z'n voeding al via molex. Etc... In moderne apparatuur wordt immers steeds meer elektrisch vermogen verbruikt (kijk maar eens in een moderne auto, daar hangt ook een steeds zwaardere generator en accu in).
Link naar reactie
[quote:2e2aa8bece="The One"]Mooi, weet ik meteen dat ik met mijn toekomstige Chieftec kast een goede voeding in huis haal (erg belangrijk vindt ik).[/quote:2e2aa8bece] Ik heb in mijn Chieftec kast een CWT van 420 W laten zetten, kleine meerprijs en met een 5tal HD kan die dat iig makkelijk trekken. CWT heeft een nog stabielere voeding dan enermax volgens Bert van de Tweakshop.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...