Ga naar inhoud

A7V 900 naar 1200 of 1400 of meer?


Aanbevolen berichten

Dan moet je even zoeken in de manual of op www.asus.com of dat kan met dat mobo, al geef ik je weinig kans aangezien de 900 een classic AMD is en de 1200 en 1400 zijn Tbirds. Wat eventueel misschien wel kan als dat niet lukt is een Duron erop, maar dan heb je weer geen preformence winst of nihil iig.
Link naar reactie
De A7V heeft een maximale FSB van 100 Mhz (200 effectief). Hier kan dus alleen een Duron of een 100 Mhz Thunderbird op. De meeste thunderbirds boven de +/- 1100 Mhz hebben een FSB van 133 en zijn dus niet geschikt evenals de Athlon XP. 8). Bovendien zijn de TB's slecht verkrijgbaar en dan ook nog duur. Maar zoals Marcel de Reus al zei, de performancewinst is erg mager als je er bijvoorbeeld een Duron 1300 op zet. Ik vrees dus dat er met een nieuwe processor weinig winst valt te halen... :cry: Als je nu wat meer specs doorgeeft van je comp kunnen *we* :D misschien nog wat tips geven waar nog de meeste rek in je systeem zit! 8)
Link naar reactie
Er bestaan T-birds tot op 1400MHz met een 100MHz FSB. Die zouden dus moeten werken. Het schijnt dat deze processoren wel eens standaard multiplier-unlocked zijn, als je moederbord dat niet ondersteunt wordt de kloksnelheid dus verlaagd. Met de nieuwste BIOS zou je van dat probleem geen last krijgen, in ieder geval tot aan snelheden van 1200MHz, waarschijnlijk daarboven ook niet. Ik kan geen reden bedenken waarom een multiplier gelockte T-brid 1400/100 niet zou willen werken. Als je een unlockte CPU krijgt mag het ook een 133MHz FSB zijn, dan kun je de FSB verlagen naar 100MHz en de multiplier omhoog gooien. Verder schijnt het soms mogelijk te zijn een AthlonXP op een dergelijk moederbord te laten werken. Helaas wordt de FSB dan wel verlaagt van 133 naar 100, dus tenzij je de multiplier kunt aanpassen gaat het ten koste van de kloksnelheid. Marcel, Classic Athlons bestaan vanaf 500MHz in stapjes van 50 tot en met 1000MHz. Van het een op het andere moment werden ze vervangen door Durons op 600, 650 en 700MHz en T-birds vanaf 750MHz en hoger. Later gingen de kloksnelheden van beide lijnen natuurlijk omhoog.
Link naar reactie
[quote:0f71c267dc="egslim"]Volgens mij waren die TB700 CPU's bedoeld als OEM only, net zoals ook Slot A TB's zijn uitgebracht. Natuurlijk zijn enkele exemplaren uitgelekt daar de winkels, maar dat was niet de bedoeling. Misschien kun je die TB700 later aan het museum kwijt. :lol:[/quote:0f71c267dc] Nu begon ik toch ff te twijfelen...maar Sisoft zegt het toch echt wel: [b:0f71c267dc]Athlon M4 Thunderbird 650-1,4G 1,7-1,8V[/b:0f71c267dc] Volgens die specs betekent dat er zelfs een [b:0f71c267dc]650[/b:0f71c267dc] MHz Dondervogel geweest is! 8) Moet ik 'm misschien weer op z'n originele snelheid zetten i.p.v. 700@950, dan behoud ie langer z'n waarde! 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...