Ga naar inhoud

Waar zet ik een casefan?


Aanbevolen berichten

Ik wil graag 2 casefans plaatsen en lees dan overal dat je dat voor onderin en achter bovenin het beste kan doen. Nou is er aan de voorkant eigenlijk niet zoveel plaats in of op de kast. Kan ik nou die voorste fan ook op een zijwand plaatsen wel zover als mogelijk naar voren toe natuurlijk.
Link naar reactie
Je moet ze gewoon plaatsen waar je plek hebt en dan 1 op intake en 1 op outake. In de zijkant kan prima en idd het liefst boven de CPU, al neem ik aan dat er al een slot zit voor je fan en je niet van plan was te zagen? Als je dan toch gaat zagen is het misschien handig om een grote 120mm YS-Yech Silent fan te kopen en die boven de CPU te doen, dat geeft namelijk een enorme flow over heatsink en mobo en hij maakt niet veel lawaai.
Link naar reactie
Ik moet dus wel gaan zagen want er zit nog niks. De fan van de CPU die blaast, als ik dan die fan aan de zijkant ook op blazen zet dan blaast dat tegen elkaar in. Het beste is dan misschien om de fan achterin laten blazen en de andere niet? Overigens wordt mijn cpu niet zo warm maar mijn videokaart waar ik ook een klein fannetje wil opzetten wordt wel 60C bij een warme dag afgelopen week. Ik zal in ieder geval kijken voor de voorgestelde fan, waar ik die kan krijgen. Geluid maakt voor mij niet echt veel uit, want ik hoor nog maar voor 30% maar de familie hoort wel goed.
Link naar reactie
30% das niet zo best :( Je kan die fan bij de OC-shop kopen, www.oc-shop.nl en ik zou je CPU fan op inblazen (dus richting je processor zetten en dan die 120mm ook richting je mobo en dan achterin een fan die de warme lucht uit de kast blaast. 60 graden is BTW redelijk normaal voor een GPU, no prob.
Link naar reactie
Ben vandaag bij de pc boer op de hoek geweest maar die hadden alleen een fan voor achterin, ook wel de andere maar daar hadden ze geen roostertje voor, en zo'n draaiend ding vinden kinderen erg leuk. De fan's die er nu inzitten houden de volgende temperaturen. 1.CPU=41C 2.HD=33C 3.Videokaart=36C 4.Los in de kast=25C. Gemeten met een digidoc, waarbij ik moet opmerken dat de sensors voor de cpu en Video gewoon tussen de heatsink zijn gestopt. Die temperaturen schelen nogal wat, vooral 3 is een stuk lager. 1 fan op de CPU en 1 op de Videokaart, 1 achterin en een kleintje in de digidoc. Wacht met een fan aan de zijkant eerst ff af totdat er weer een warme dag aankomt en kijk dan wat het verschil is. De fan op de CPU staat inderdaad op inblazen. Bedankt voor de info.
Link naar reactie
Misschien een stomme vraag maar òf ik heb niets begrepen van aerodynamica òf de meeste computerkastfabrikanten 8) Ik zie namelijk bij de meeste kasten helemaal onderin-voor, dus onder de floppy/HD's altijd een een plasticbeschermrooster en daarin een mogelijkheid om een vrij grote fan te plaatsen...maar die blaast dan tegen de blinde achterkant van de voorkant :-? 8) van de kast aan! Dit lijkt mij buitengewoon nutteloos, of zie ik een briljant luchtgeleidingssysteem over het hoofd??? 8)
Link naar reactie
Grmbl... 8) bij mij zit zo'n extra USB-poort ding aan de voorkant :cry: , niet dat dat ding kan worden aangesloten op mijn A7V133, ondanks dat ie wel een extra USB aansluiting in de buurt heeft van die usb-poort heeft , stomme stekker past niet op het mobo... :evil: 8) Misschien toch maar de zaag erin zetten als wraak op de nutteloosheid van de kast :evil: 8)
Link naar reactie
[quote:957a3bee5e="Baxcorp"]Grmbl... 8) bij mij zit zo'n extra USB-poort ding aan de voorkant :cry: , niet dat dat ding kan worden aangesloten op mijn A7V133, ondanks dat ie wel een extra USB aansluiting in de buurt heeft van die usb-poort heeft , stomme stekker past niet op het mobo... :evil: 8) Misschien toch maar de zaag erin zetten als wraak op de nutteloosheid van de kast :evil: 8)[/quote:957a3bee5e] Dan doe je dat toch gewoon. :lol: Dan moet je er aan de buitenkant wel een mooie fanguard opzetten. :D
Link naar reactie
Dat dacht ik ook dat die temps er goed uit zagen. ff wachten als het weer warm wordt. De jaart is een NVidia TNT2 model 64 Pro Display Adapter de sensor die zit gewoon in de heatsink gestopt, dat heb ik met de processor ook gedaan, de echte temp zal dus iets hoger zijn. op de cpu scheelt dat 4C tussen de digidoc en MBM.
Link naar reactie
[quote:c339d91174="Foxenberg"]Wees creatief! :lol:[/quote:c339d91174] Yep :D neem 7gaten zaag en zagen maar, desnoods dremeltje om metaal weg te halen ( wel effe eerst mobo eruit ivm vonkjes) paar fingerguards en je kan bv zoiets maken [img:c339d91174]http://people.zeelandnet.nl/jaccobl/casemod2.jpg[/img:c339d91174]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...