Ga naar inhoud

Dit is een lastige


Aanbevolen berichten

Mijn PC is nooit erg snel geweest, maar hij voldoet steeds minder, terwijl het volgens mij veel sneller kan met deze configuratie: MB=Spacewalker HOT-AV11, Celeron 500, 384 MB, 32MB grafische kaart (Nvidia TNT2). Wanneer ik met Norton Utilities een check draai van het MB, processor en geheugen, komt hij tot een benchmarkscore van ongeveer 85. Ter vergelijking: een van mijn kantoormachines met een Celeron 450 haalt ongeveer 125 op deze benchmark. Die is dus 1 ½ keer zo snel met een tragere processor en met minder geheugen (nl. 128 MB). Ik heb onlangs SiSoft Sandra gedownload en dit pgm geeft de volgende waarschuwing: [color=darkblue:2ece0e113f]The IOQD (Host Bus In-Order Queue Depth) is set too low, most likely 1, i.e. no queue. This indicates the depth of the host bus pipelining; thus 1 indicates that no pipelining is to be done on the bus. This reduces the performance of the host bus which is crucial to performance. P6 (Pentium Pro, II, III, Celeron) has an IOQD depth of 8 while the P4 has an IOQD of 12. Most chipsets have an IOQD of 4 or more. Fix: Check that BIOS settings were not reset or set to Fail-Safe defaults. Reset them to Optimised or Normal settings[/color:2ece0e113f] Het lijkt er dus op dat deze instelling gewijzigd moet worden. Ik kan echter in de bios niets vinden dat hier ook maar op lijkt. Wie weet een oplossing?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...