Ga naar inhoud

Pi...piep...??


Aanbevolen berichten

Guys, Ik heb nog steeds het probleem wat ik een week geleden ook had. Ik wil graag even weten wat het nou kan zijn. Mijn comp start op en dan wordt de eerste piep afgebroken. Een tweede piep volgt als hij in de IRQ-settings staat. Met mijn andere machines heb ik gewoon 1 piep wanneer deze opstarten. Alle 3 hebben een ASUS mobo, dus je zou zeggen dat deze wel ongeveer hetzelfde functioneren. Iemand enig idee? :(
Link naar reactie
Dat zou idd kunnen. En wat zijn je stressed temps? Als je bijvoorbeeld na 3 uur overnieuw start, en dan weer in bios kijkt? 40 graden is een prima temp. Zoals Egslim ergens in een andere topic al zei, als alles het verder goed doet etc, kan je ook nog de PC speaker kabel los trekken, scheelt een hoop irri gepiep :D
Link naar reactie
Heb hem drie weken geleden bij Alternate gekocht. Weet bij God niet hoe lang er garantie op zo'n ding zit. Meestal toch ruilen na 8 dagen niet meer mogelijk ofzo? Dan moet dat ding naar de fab. terug, en kan ik gaan zitten wachten... Had hiervoor ook al een Epox, werkte ook niet, kreeg hem niet eens opgestart. Ik heb -volgens mij- altijd pech met dit soort dingen. :cry:
Link naar reactie
[quote:0ddb9bc0a7="Foxenberg"]Heb hem drie weken geleden bij Alternate gekocht. Weet bij God niet hoe lang er garantie op zo'n ding zit. Meestal toch ruilen na 8 dagen niet meer mogelijk ofzo? Dan moet dat ding naar de fab. terug, en kan ik gaan zitten wachten... Had hiervoor ook al een Epox, werkte ook niet, kreeg hem niet eens opgestart. Ik heb -volgens mij- altijd pech met dit soort dingen. :cry:[/quote:0ddb9bc0a7] Als dat piepen niet zo hoort, en het ligt aan je mobo, dan heb je gewoon garantie, en kan je hem omruilen. Eddy X: Kan wel, marf volgens mij hoort hij niet meer te piepen bijd e IRQ list, en zeker niet continu.
Link naar reactie
[quote:25ad61a1df="Eddy X"]Betreft het hier een moederbord met SIS735 chipset; dan is het volkomen normaal dat je twee maal een biep krijgt. Mijn K7S5A biept ook 2X. Zou het anders ook niet weten. Eddy[/quote:25ad61a1df] Ik heb een intel 845 chipset. Dus ik denk niet dat de piep normaal is. Sowieso is het niet normaal dat een piep halverwege wordt afgebroken. Misschien ligt het wel aan mijn geheugen, maar dat kan ik niet checken omdat de sdram die ik in mijn andere machines heb, op een of andere manier niet bij dit bord willen opstarten (het wordt steeds vager!: Moederbord van Mars!).
Link naar reactie
[quote:14fc1be10a="Foxenberg"]Een slot 1 Asus P3v4x, PIII800EB via een Abit socket 370 adapter (niet ideaal, maar ja, hij loopt voorlopig stukken beter dan die nieuwe!). En dan vraag ik me dus af of daar al SDram in zit. Denk het dus niet.[/quote:14fc1be10a] Weet wel zeker van wel ;) Daar zit PC100 of PC133 SDRAM in, geen DDR. //Egslim: Thx voor de info, ik wist niet helemaal meer hoe het zat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...