Ga naar inhoud

Moederbord temperaturen


Aanbevolen berichten

[quote:f9898109ab="boss63"][quote:f9898109ab="hjs"]idle wordt mijn kast temp iets van 26 a 27 graden en mijn cpu dan 28 a 29 graden. de warme dagen van laatst was mijn kast temp gelijk aan mijn cpu temp (idle dan he) 32 a 33 graden.[/quote:f9898109ab] Wat voor heatsinke en fan heb je erop zitten? Is volgens mij wel erg goed om die temp zo laag te krijgen als je case[/quote:f9898109ab] Let wel op, is idle! de heatsink op mijn cpu is maar een spire-superrock met een 80mm fan ipv de orginele fan. Dat mijn idle temp zo laag is komt vooral door de K'ode wpcredit utils icm Rain. Full load gaat ver over de 40 graden heen (tijd voor een echte koeler?) http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/479030/1/100 hier staat veel info over dat progje, maar het komt er op neer dat je de HALT instructie echt aanzet. (en gebruikt mbv rain in win98, XP doet dat zelf geloof ik)
Link naar reactie
[quote:bbbac9d391="hjs"][quote:bbbac9d391="boss63"][quote:bbbac9d391="hjs"]idle wordt mijn kast temp iets van 26 a 27 graden en mijn cpu dan 28 a 29 graden. de warme dagen van laatst was mijn kast temp gelijk aan mijn cpu temp (idle dan he) 32 a 33 graden.[/quote:bbbac9d391] Wat voor heatsinke en fan heb je erop zitten? Is volgens mij wel erg goed om die temp zo laag te krijgen als je case[/quote:bbbac9d391] Let wel op, is idle! de heatsink op mijn cpu is maar een spire-superrock met een 80mm fan ipv de orginele fan. Dat mijn idle temp zo laag is komt vooral door de K'ode wpcredit utils icm Rain. Full load gaat ver over de 40 graden heen (tijd voor een echte koeler?) http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/479030/1/100 hier staat veel info over dat progje, maar het komt er op neer dat je de HALT instructie echt aanzet. (en gebruikt mbv rain in win98, XP doet dat zelf geloof ik)[/quote:bbbac9d391] Grappig zo leer je nog eens wat, nee ik heb een Intel chipset en werk onder W2k dus weinig heil te verwachten. :(
Link naar reactie
Ik heb net een nieuw systeem, waarop ik ook de temperatuur mee kan zien. Met twee extra fans (1 voor en 1 achter) en een Spire Whisperrock II op mijn CPU is de temperatuur van mijn CPU 51 graden en van mijn mobo 40 graden. Als ik dat met de meeste van jullie vergelijk zijn deze temperaturen vrij hoog ondanks de extra fans (en bijbehorende geluid :( ). Wim.
Link naar reactie
[quote:c576e370d1="WeBe"]Ik heb net een nieuw systeem, waarop ik ook de temperatuur mee kan zien. Met twee extra fans (1 voor en 1 achter) en een Spire Whisperrock II op mijn CPU is de temperatuur van mijn CPU 51 graden en van mijn mobo 40 graden. Als ik dat met de meeste van jullie vergelijk zijn deze temperaturen vrij hoog ondanks de extra fans (en bijbehorende geluid :( ). Wim.[/quote:c576e370d1] Case temp zou wat lager kunnen, nu is het zo dat met een fgrotere kast ook meer doorstroming is en makkelijker lagere ttemps te halen zijn. En tsja als je stil wilt is er maar een oplossing Papst fans. :P De 8412NGL maakt slecht 12dB heerleijk stil , ik heb er vier in zitten. Dan nog een grote 92mm die maakt het meest herrie 23dB. :D Dus gewoon een Papst erbij als er ruimte is voor in je kast. :wink:
Link naar reactie
Mijn PC is hageltje nieuw en de koek is even op. Dus ook geen nieuwe fans. Geloof ook niet dat ik me echt zorgen hoef te maken. De temp kan een graadje of wat schelen, maar echt oplopen doet-ie niet, ook niet stressed. En ja, geluid: ik had eigenlijk erger verwacht. Een collegaatje van me had een nieuwe PC, dat leek meer op een Concorde. :-? Als je ziet hoeveel er gekoeld moet worden, vraag je je wel een beetje af waar het heen moet. In mijn kast zitten in totaal 5 fans: voeding, CPU, geforce kaart, 1 extra fan voor en 1 extra fan achter. Bovendien moet de kast geen probleem zijn. De PC wordt als miniserver gepositioneerd. Hij is dan ook wat dieper dan mijn vorige PC (moet ik weer wat verzinnen om 'm weer op de oude plek te kunnen zetten) en biedt ruimte voor maar liefst 5 HDD's. :D Zou dus allemaal geen probleem moeten zijn. Wim.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...