Ga naar inhoud

Selfshutdown AMD Athlon of Duron bij overhitting?


Aanbevolen berichten

Ik zit nu op school een discussie te voeren met klasgenoten over het doorfikken van een AMD Athlon/Duron. Mijn klasgenoten zijn sterk van mening dat een AMD niet door kan fikken. Wanneer deze dan te hoog overclocked en/of te warm (of dat de koelerfan ermee ophoud) wordt, deze zichzelf uitschakeld. Ik ben het hier dus niet mee eens, maar ze geloven me niet :( Mijn mening is dat ze weldegelijk kunnen doorfikken en daarna als een leuk sleutelhangertje gebruikt kan worden. Ik weet wel dat Intel wel een automische shutdown heeft als ie te warm wordt, maar AMD toch niet??? Of is een automatische shutdown alleen bij oudere AMD processoren? Help me, want het is nu 3 tegen 1 :(
Link naar reactie
AMD heeft sinds de palmolino core een on die temp sensor ongebouwd, maar om de self shutdown te laten werken moet het moederbord dit ondersteunen. Het probleem is echter er nog nauwelijks moederborden zijn die dit ondersteunen. Op www.tomshardware.com hebben ze het een keer getest, en de CPU's van AMD fikten door, terwijl die van Intel netjes bleven leven. Volgens mij hebben je vrienden ongelijk :)
Link naar reactie
Nu we het er toch over hebben: Ik heb de 1600+ in combinatie met de PC-Probe 2.15.08 monitor. Daar zit een optie op: "Enable software CPU cooling". Heeft het zin om dat aan te zetten? En hoe werkt dat eigenlijk, simpel gezegd? Je zou zeggen dat het MB dat ook moet ondersteunen.
Link naar reactie
[quote:8b95cdabe8="BA"]Het mobo schakelt de CPu idd in sommige gevallen uit, alleen zijn er nog maar 2 of 3 mobo's die dat ondersteunen. AMD's kunnen dus wel degelijk doorfikken, zoals ik zelf wel eens ondervonden heb.[/quote:8b95cdabe8] Ik ben in bezit van een ASUS A7V266. Die is ook wel eens gewoon uitgegaan vanwege(volgens mij) een te hoge temperatuur. Nu staat de kast open en word hij maximaal 64 graden.
Link naar reactie
Ik zou daar zeker wat aan gaan doen. Heb je wel de koelpasta er goed opgesmeerd (niet te dun en niet te dik), of zit dat er uberhaupt wel op? Mijn xp wordt overgeclocked (zie sign.) max 43C stressed. [quote:3a77df0853="BA"]Dat is niet van het uitgaan van de CPU zelf hoor, dat is eerder gewoon vastlopen volgens mij. 64 graden is echt hoog, daar zou ik maar eens wat aan gaan doen.[/quote:3a77df0853]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...