Ga naar inhoud

AMBULANCE-ALARM!


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit bericht in de goede categorie valt, omdat ik niet zeker weet wat de oorzaak van mijn probleem is. Bij het starten van programma's klinkt er soms (niet altijd) een zeer luid alarm, welke uit mijn pc komt en dus niet uit de luidsprekers. Het geluid komt dus uit de pc-luidspreker en is dus niet uit te zetten. Dit geluid houdt op, wanneer ik het programma afsluit. Bij het opstarten (win 98) is het geluid er ook vaak en houdt, wanneer ik helemaal opgestart ben pas op. Kan dit een koelingsalarm zijn? Dat mijn pc (Pentium 3/ 500 mhz) aangeeft dat het te warm wordt? Ik kan het me nauwelijks voorstellen... Wie o wie helpt mij?? p.s. Het ligt niet aan een virusscanner of firewall, want zonder deze twee is het geluid er ook. Kan het wel spy-ware zijn? Een flauwe grap dus? Wanneer ik een film kijk met mediaplayer komt het geluid soms midden in de film, terwijl ik dus niet aan de computer zit.... groeten Steven
Link naar reactie
... best dat je toch eventjes in je BIOS (onder "Monitoring - of iets dergelijks" kijkt), om je te vergewissen dat de CPU toch niet te warm wordt! Ik heb een Epox moederbord, en dat maakt een ambulance geluid, wanneer de temperatuur van de CPU boven een bepaalde waarde komt (die ik zelf kan instellen).
Link naar reactie
Idd, ik hem ook een Epox, maar die gaat ook loeien als ie te warm wordt alleen is ie niet zo nauwkeurig, want als ik hem op 60 graden instel, begingt hij al bij 40 te gillen :-? Gewoon afzetten in het BIOS dus. En anders zou ik eigenlijk niet weten wat het is. Het is iig een geluid dat door je mobo geproduceerd word, dus het zal vast wel ergens in het BIOS in te stellen zijn, spyware is het iig niet, want daarmee kijken ze alleen naar gegevens en als je gehacked zou zijn, zou het geluid uit de speakers komen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...