Ga naar inhoud

Windows XP


Aanbevolen berichten

XP zal draaien maar voor wat gebruik je de computer? Doe je bv. aan beeldbewerking is het denk ik niet genoeg ook bij pakketen zoals office kan je computer vertragen. Het beste is om het gewoon eens te proberen ff de XP update over win98 heen te zetten en kijken wat er gebeurt. XP kun je dan naderhand gewoon weer verwijderen als het niet bevalt.
Link naar reactie
[quote:66825c60df="MajinBuu"]XP zal draaien maar voor wat gebruik je de computer? Doe je bv. aan beeldbewerking is het denk ik niet genoeg ook bij pakketen zoals office kan je computer vertragen. Het beste is om het gewoon eens te proberen ff de XP update over win98 heen te zetten en kijken wat er gebeurt. XP kun je dan naderhand gewoon weer verwijderen als het niet bevalt.[/quote:66825c60df]Ik gebruik de computer met name om muziek te downloaden en te luisteren en om Flash en dergelijke te gebruiken. Draait XP dan op volle toeren of moet ik van alles uitschakelen?
Link naar reactie
[quote:4fe0964393="Wicked_16"]Hoi, Ik heb een pc met 288 mb ramgeheugen en een processor met 300 MHz ik heb nu windows 98 en ik vroeg mij af of ik daar ook windows XP op kan runnen zonder problemen. Heeft iemand hier een antwoord op? Groeten, Wicked_16[/quote:4fe0964393] Hey, 32MB shard Memory toevallig? Ja, je kan XP we eropzetten, mijn broer heeft namelijk ook een 300Mhz(celeron) met XP, en die draait perfect. BTW, een snelle HD is wel zo prettig, i.v.m. opstarten van XP->anders duurt het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang. :cry:
Link naar reactie
Idd, ik had een 5400 rpm in een P3 450 Mhz en het duurde 5 min voor hij was opgestart en alles duurde eeuwen in XP :( Houdt er BTW rekening mee dat je voor de oude hardware nieuwe drivers nodig hebt en dus wel moet weten wat er precies in je comp zit anders haal je je een hoop ellende op je nek. Ik zou het gewoon proberen, maar dan wel gelijk eerst je HD formateren, want dan draait het veel soepeler en een schoon systeem is altijd handig bij een nieuw OS. (lees: altijd :D ). Je zit hier BTW wel op het verkeerde forum, hiervoor moet je eigenlijk bij OS Windows zijn.
Link naar reactie
5 Minuten Marcel !!!! Lijkt me echt sterk hoor met een 450 Mhz !! Wat moest hij allemaal opstarten dan? Was je system tray zeker gevuld met iconen tot aan je startbutton :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik heb hier een PC gehad 200Mhz MMX 96Mb geheugen en startte op in minder dan 1 minuut. Alleen het draaien van progs ging idd laaannnggggzzzaaaaammmmm. BTW; als je met Flash wil gaan spelen, heb je wel wat stevigs nodig, vooral geheugen.
Link naar reactie
[quote:dbac0ed71e="Marcel de Reus"]Het is echt zo :( Er zat zelfs 192MB RAM in :-? Zal misschien 3 minuten zijn geweest, maar echt niet minder. [/quote:dbac0ed71e] Ikzelf heb XP alleen gebruikt met 256 MB. Nu ik Win98 op dat systeem heb gezet, merk ik dat dat toch wel sneller werkt dan XP. Misschien dat 256 MB te weinig is voor XP. Die 3 minuten kan ik zeker niet bevestigen. Het is alweer een tijdje terug, maar zo'n 2 minuten opstarttijd dat zou best kunnen. Virusscanners, Direct CD en verschillende andere programma's nemen de tijd, dus ja, dat tikt dus wel aan. Mijn indruk was dat Win2000 trager opstart dan WinXP. En WIn2000 deed er bij mij 2 minuten over.
Link naar reactie
[quote:01d0c535e6="Foxenberg"]Als Win2000 trager opstart dan XP, zou Win98 dus sneller moeten zijn dan Win2000? Daar merk ik niets van. Laatst Win98 eraf gegooid en 2000 erop en dit loopt een stuk sneller :([/quote:01d0c535e6] Waar haal je vandaan dat een OS sneller werkt als hij sneller opstart :???: Win 2000 is sneller als Win98 door zijn betere geheugenmanagment. ME start ook in 15 seconden op, maar heet het geheugenmanagment van W9X, en is dus craop, waardoor het trager is. Dat heeft dus allemaal niks met opstarttijd te maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...