Ga naar inhoud

sdram probleem


Aanbevolen berichten

hey even een vraagje, ik heb een pentium 1 moederbord, met 32 mb 133mhz geheugen nou heb ik laatst een 128 mb sdram 133mhz gekocht en de oude (32 mb) geheugen d'r uit gehaald, maar de bios telt nog gewoon naar 32 mb komt dit omdat de geheugen module kapot is of omdat mijn mobo 128 geheugen niet aankan? :o :o :o
Link naar reactie
Vaak kunnen P1 moederborden maximaal 64MB per module aan, en die module moet dan meestal ook nog eens double sided zijn. Ik dacht laatst even 2x 64 MB in mijn P1 moederbord te kunnen stoppen, maar het was single sided, en het moederbord pakte het niet :( Het is ook wel handig als je even zegt wat voor een moederbord je hebt, en wat voor een chipset daar op zit :)
Link naar reactie
[quote:6e8fba22b0="GiovanniP"]Op de meeste P1 mobo's werkt pc133 niet. pc100 vaak ook niet. pc66 wel maar zie daar maar eens aan te komen. probeer www.geheugen.com[/quote:6e8fba22b0] Dat is niet waar. PC133 en PC100 zijn gewoon backwards compatible. Helaas hebben producten van slechte kwaliteit daar wel eens problemen mee. In dat geval kun je de geheugenmodule vaak zonder vragen binnen een paar dagen omruilen. Een module van een ander merk werkt dan vaak wel.
Link naar reactie
Ok, geheugen is inderdaad backward compatible, maar ik had laatst voor een van mijn pc's 256mb 133 gehaald omdat pc100 momenteel uitverkocht was. Deze pc werd er onstabiel van en zag alleen nog maar mijn nieuwe geheugen. Ik heb toen het geheugen in mijn andere pc geprobeerd waarvan het mobo wel pc133 ondersteund en toen draaide het perfect. Misschien heeft egslim dus gelijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...