Ga naar inhoud

bios probleem?¿?


Aanbevolen berichten

iedere keer als ik mijn pc opstart, blijft hij op verschillende momenten hangen. soms na de plug & play check, en soms na de verifying pool data. heb alle pci & isa sloten losgekoppeld en toen ging het wel goed heb het idee dat het dus met een conflict te maken heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan herstellen. als iemand een idee heeft zou ik erg dankbaar zijn. configuratie: intel pentium 1 133 mHz 32 mb sdram 100-mhz 2 gig hd windows millenium
Link naar reactie
Probeer eens één voor één de ISA- en PCI-kaarten terug te prikken. Wanneer het systeem weer blijft hangen, heb je waarschijnlijk de boosdoener te pakken. Buiten dit alles is het uiteraard ook wel een karig systeempje. Wellicht dat sommige kaarten niet optimaal functioneren in dit mobo? :o
Link naar reactie
Ik zou zeggen dat je dit -inderdaad- via je IRQ-instellingen moet regelen. Echter kom je daar -volgens eigen zeggen- dan niet meer terecht wanneer het systeem 'hangt'. Hoeveel PCI-slots heb je in dit mobo? Ik laat zelf nl. altijd een slot tussen twee kaarten open. In het verleden had ik ook problemen met mijn machine wanneer ik alle PCI-kaarten naast elkaar slot per slot instak. Wellicht dat daar het probleem ligt. Als je nl. maar 3 of 4 PCI-slots hebt en die steek je allemaal vol, dan loopt het systeem niet meer lekker, of erger nog -in jouw geval-, helemaal niet!
Link naar reactie
oke nog grotere dillema, :( :( :( ik heb je raad opgevolgd en van, OS naar DISABLE nouw ben ik helemaal ongelukkig want nadat de energy star logo nu weg gaat, krijg ik een zwart scherm en is het einde verhaal. hij doet dan helemaal nix meer. ook ctrl+alt+delete doet niks meer een komplete lockup dus. is er nog wat met dit ding te beginnen of kan hij op de branstapel :evil: :evil:
Link naar reactie
Zet je BIOS gewoon weer op P&P OS en dan moet het probleem weer zijn opgelost. Voor het oorspronkelijke probleem heb ik geen oplossing (meer). Ik denk dat het inderdaad beter is om een nieuw mobo te kopen en een snellere proc. Wanneer je besluit om deze comp te blijven gebruiken, zul je met minder kaarten genoegen moeten nemen. Blijkbaar kan je huidige config. al deze kaarten niet aan? :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...