Ga naar inhoud

irq aan pci verbinden


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een irq aan een pci slot verbinden. Dit omdat mijn modem (pci) en mijn USB controller dezelfde irq delen. IRQ 3 onder Win98, IRQ 23 onder WinXP. Ik ben dus naar de BIOS gegaan en heb daar IRQ 5 (vrij) aan het pci slot toegewezen. Bij geen van beide OS gebeurde er iets. Wat moet ik doen om het toch voor elkaar te krijgen?
Link naar reactie
[quote:8a980fee5e="bigstaal"]Ik wil graag een irq aan een pci slot verbinden. Dit omdat mijn modem (pci) en mijn USB controller dezelfde irq delen. IRQ 3 onder Win98, IRQ 23 onder WinXP. Ik ben dus naar de BIOS gegaan en heb daar IRQ 5 (vrij) aan het pci slot toegewezen. Bij geen van beide OS gebeurde er iets. Wat moet ik doen om het toch voor elkaar te krijgen?[/quote:8a980fee5e] modem wil niet altijd op alle irq die heeft bepaalde voorkeuren maar precies moet je idd bij hardware forum zijn denk ik. Succes
Link naar reactie
Volgens mij kan je alleen zelf IRQ's toewijzen als je geen ACPI gebruikt, in de andere gevallen doet windows dat zelf. Dan zou je dus ipv ACPI pc, standaard PC moeten installeren. Nadeel daar weer van is dat hij niet meer automatisch afsluit :( Wat je nog wel kan doen is 1 van de kaarten naar een ander PCI slot verplaatsen, dat wil nog wel eens helpen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...