Ga naar inhoud

Weet iemand een goede bios revisie voor een Epox8k3A plank?


Aanbevolen berichten

Hallo,weet er iemend een goede bios revisie voor bovenbeschreven mobo,als er die al is. De mijne is van maart. Heb zelf eigenlijk nog niet gekeken op de site van Epox. Mijn diskette drive werkt niet,en ik heb alles al geprobeerd behalve een flash. Moet het flashen bij dit bord gebeuren via de diskette drive of niet? Want als dat zo is,ben ik natuurlijk snel klaar :cry: Ik hoor het wel. Alvast bedankt. Gr.Mark.
Link naar reactie
Gewoon naar de Epox site gaan, laatste BIOS halen, op diskette uitpakken en met de diskette erin opstarten, tijdens de boot op F2 drukken en klaar is kees :) Alleen irri dat je diskette drive het dan niet doet :( Het kan namelijk naar mijn weten niet vanaf andere media met dat proggie :( Heb je de IDE kabel van je diskette wel goed aangesloten? En weet je zeker dat die diskette niet gewoon kaduuk is? Ik had namelijk geen enkel probleem met dat mobo. Als je zeker weet dat het aan het mobo ligt, gewoon terugbrengen want het hoort geen problemen te geven (al doet mijn RAID controller het ook niet :( ).
Link naar reactie
Zo,ik ben vanmiddag teruggeweest naar de winkel waar ik mijn mobo gekocht heb. Ze hebben het getest,en idd de diskette drive aansluiting op het mobo was stuk. Het bord is pas 2 weken oud. Ze ontdekten echter een beschadigingetje in de buurt van de dimm sloten,en om die reden kreeg ik geen nieuw bord mee. Het moet opgestuurd worden naar Epox en dat kan 4 tot 6 weken duren voor ik het terugheb. Heb nu een nieuw bord meegehad,wat ik echter wel betaald heb. Als de winkel een nieuw bord van de leverancier krijgt mag ik dit houden,en krijg ik mijn geld terug wat ik voor het exemplaar dat ik nu heb,betaald heb. Ik heb gelijk hún laten controleren of de fdd het op dit nieuwe bord het wel deed,en dat was het geval. Ik vind het wel stom dat ze vanwege een klein nietszeggend krasje op een mobo gewoon geen nieuw meegeven. Ik heb toch gewoon voor een goed exemplaar betaald?! En ik vind het ook belachelijk dat je het zolang kwijt bent!4 tot 6 weken! Ik moest wel een ander bord meenemen,anders zit ik minstens 4 weken zonder pc! Dan het systeem zo onderhand alweer antiek :-? Maar goed,ik krijg in elk geval wel mijn geld terug als mijn eigen bord gerepareerd is. Als je de pc opstart kun je de cpu en de mobo temps zien. Bij deze kloppen die temperaturen wel,bij het andere,dat nu ter reparatie weg is niet. Dat gaf véél te hoge temperaturen aan,en de temperaturen waren omgedraaid.De cpu werd b.v. 45 graden en het mobo 57 graden. Dit bord geeft gemiddeld een cpu temp van 50 graden aan,en een mobo temp van 35 graden. Er zit bij de accesoires van het bord ook een diskette.Ik weet niet waar die voor dient eigenlijk. Denk dat ie is voor de bios te flashen. D'r staat op het etiket:Highpoint HPT 372(A) Host Adapter Device Driver,en daaronder nog een stel cijfers. Nou,ik hoor wel of iemand weet waar die voor dient. Alvast bedankt. Gr.Mark.
Link naar reactie
Ja,dat heb ik ook gevraagd,maar deden ze niet omdat er een krasje op het bord zat dat ik ingeleverd heb. Ze vertelden mij dat ze als het bord gerepareerd was ze het gewoon weer konden verkopen voor een nieuw exemplaar. Ik vind het echt waardeloos zo. Heb nu gewoon 2 moederborden betaald. En ze zeiden ook nog dat als de leverancier zou zeggen dat defect door dat krasje kwam,ikzelf voor de reparatiekosten op zou moeten draaien. Degene die mij in de winkel hielp zei zelf ook,dat de defecte fdd controller niet door dat krasje kwam. Nogal logisch ook want er was totaal niks beschadigd. Maar goed,ik ben het wel een ongekend lange tijd kwijt,en da's gewoon waardeloos. Denk dat het de laatste keer is dat ik daar wat gekocht heb.
Link naar reactie
Ja das idd waardeloos, om die reden heb ik mijn Epox 8K3A+ niet teruggebracht. (RAID controller krijg ik niet aan de praat :( ) Ze wilden hem namelijk best aannemen bij Informatique maar dan ben ik hem weer kwijt en ik heb daar geen zin in, al zou ik best graag een array bouwen binnenkort :(
Link naar reactie
[quote:36c5987b9a="Marcel de Reus"]Ja das idd waardeloos, om die reden heb ik mijn Epox 8K3A+ niet teruggebracht. (RAID controller krijg ik niet aan de praat :( ) Ze wilden hem namelijk best aannemen bij Informatique maar dan ben ik hem weer kwijt en ik heb daar geen zin in, al zou ik best graag een array bouwen binnenkort :([/quote:36c5987b9a] Was die kapot na OC'en?? Epox toch hier en daar wat mankementjes of ze worden heel veel verkocht aan actieve mensen die ook melden dat er iets mis is.??
Link naar reactie
[quote:46a8db9b32="BA"]Volgens mij kon hij die RAID drivers gewoon niet installen, dat wil nog niet zeggen dat dat board stuk is.[/quote:46a8db9b32] Was dat schijfje met de drivers dan kaduuk. Ik hoefde alleen het schijfje in mijn FDD te stoppen druk op enter en ziedaar mijn Werkte. Toen in de opstart cyclus( weet niet hoe dat heet maar er stond druk op een knop , nou dat kan ik nog wel ) even array maken en klaar was kees ong 5 minuten en dat voor een eerste keer. Of het is een heel goed, en vooral slim mobo :wink: (voor dummies als ik uitermate geschikt)
Link naar reactie
[quote:3c9ba420be="boss63"][quote:3c9ba420be="BA"]Volgens mij kon hij die RAID drivers gewoon niet installen, dat wil nog niet zeggen dat dat board stuk is.[/quote:3c9ba420be] Was dat schijfje met de drivers dan kaduuk. Ik hoefde alleen het schijfje in mijn FDD te stoppen druk op enter en ziedaar mijn Werkte. Toen in de opstart cyclus( weet niet hoe dat heet maar er stond druk op een knop , nou dat kan ik nog wel ) even array maken en klaar was kees ong 5 minuten en dat voor een eerste keer. Of het is een heel goed, en vooral slim mobo :wink: (voor dummies als ik uitermate geschikt)[/quote:3c9ba420be] Ja,er zit bij mij ook een floppy bij met raid drivers,maar dat werkt al helemaal niet. Ik heb trouwens nog zo'n floppy,van die nieuwe plank. Zal ik ook is ff proberen.Kijken of die het wel doet. Zoniet dan hoef ik voor't eerst geen Epox meer :evil:
Link naar reactie
Ik kon idd de drivers niet instaleren en hij was niet door OC'en kapot hij deed het al gelijk niet :( Mijn bijgeleverde RAID floppy deed het zoiezo niet en ik heb ook de nieuwste internetdrivers al geprobeerd maar hij zegt de hele tijd dat er een conflict is opgetreden. Ik heb toen mijn probleem aan Informatique voorgelegd en die dachten toen aan een hardware probleem en waarschijnlijk gewoon een defecte controller. Waar zou het anders aan moeten liggen?
Link naar reactie
[quote:53022a1409="Marcel de Reus"]Ik kon idd de drivers niet instaleren en hij was niet door OC'en kapot hij deed het al gelijk niet :( Mijn bijgeleverde RAID floppy deed het zoiezo niet en ik heb ook de nieuwste internetdrivers al geprobeerd maar hij zegt de hele tijd dat er een conflict is opgetreden. Ik heb toen mijn probleem aan Informatique voorgelegd en die dachten toen aan een hardware probleem en waarschijnlijk gewoon een defecte controller. Waar zou het anders aan moeten liggen?[/quote:53022a1409]\hm balen ,maar dan breng je hem nog niet terug??? of was je toch niet van plan RAID te gebruiken?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...