Ga naar inhoud

dringend aantal vragen


Aanbevolen berichten

Excuus voor dit vrij overbodige onderwerp, maar het is echt dringend. Heeft iemand ENIG idee hoe lang het nog gaat duren vorodat het PC1066 geheugen leverbaar wordt? Zouden jullie mij aanraden om Samsung PC800 geheugen te nemen en dat te overclocken naar 1066 waarden, of te wachten op het 'echte' 1066? En een tweede vraag, is Infineon geheugen beter of minder goed dan Samsung. (dus heel ff kort..wachten op PC1066, of nu PC800 Samsung en overklokken, en wat is beter, Infineon of Samsung)
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Wanneer PC1066 komt weet niemand, maar bij Corsair zeggen ze half juli, of misschien eerder. Hangt van Samsung af. Kingston levert het al, maar in hele beperkte mate. Samsung is beter als Infineon. Dat OC'en kan je proberen, maar je hebt geen garantie natuurlijk. Zorg dan ieg wel dat je Samsung Double Sided modules hebt, 256 MB per stuk, die schijnen het goed te doen.
Link naar reactie
[quote:a7501b5311="ruudpel"]oke, maar nu aan iedereen, kort maar krachtig: Nu Samsung PC800 kopen (of het single of double is weet ik niet) of wachten op PC1066. Bij Informatique weten ze het niet, Salland zegt dat PC1066 pas in juli komt. Digiworld echter denkt het binnen een week te hebben.[/quote:a7501b5311] Hoeveel haast heb je met je pc, als je kunt wachten nog een maand is dat het handigste als je aan de slag moet ach dan is elke dag er een. Als je wacht is het nog maar de vraag of je het ook te pakken krijgt vele mensen zitten erop te wachten. Leuke kans om wat goedkoper aan PC800 te komen :D
Link naar reactie
Aan de ene kant wil ik nu gewoon vrij goedkoop PC800 geheugen kopen zodat ik deze week m'n nieuwe computer kan kopen. Aan de andere kant is het vrij frustrerend om PC800 te kopen met een 533 MHz moederbord en processor, zeker als je dan weet dat 'binnenkort' PC1066 geheugen op de markt komt. Maar je hebt gelijk, ook al komt het binnenkort op de markt, ze zullen als warme broodjes over de toonbank gaan, en zie er dan maar is 4 te bemachtigen. Maar ik heb dus echt geen zin om deze week PC800 te kopen en dan over 10 dagen PC1066 in de winkel zien liggen. Conclusie: DILEMMA :evil:
Link naar reactie
[quote:9cfbc1a0a9="ruudpel"]Aan de ene kant wil ik nu gewoon vrij goedkoop PC800 geheugen kopen zodat ik deze week m'n nieuwe computer kan kopen. Aan de andere kant is het vrij frustrerend om PC800 te kopen met een 533 MHz moederbord en processor, zeker als je dan weet dat 'binnenkort' PC1066 geheugen op de markt komt. Maar je hebt gelijk, ook al komt het binnenkort op de markt, ze zullen als warme broodjes over de toonbank gaan, en zie er dan maar is 4 te bemachtigen. Maar ik heb dus echt geen zin om deze week PC800 te kopen en dan over 10 dagen PC1066 in de winkel zien liggen. Conclusie: DILEMMA :evil:[/quote:9cfbc1a0a9] Blijft lastig als je niet vooruit kan kijken maar ik denk omdat de vraag hoog is de prijs dat ook zal zijn. It's your choice :lol:
Link naar reactie
ruudpel, wacht op PC1066 ik denk namelijk dat je er erg veel profijt van zult hebben, omdat je dan ook nog wat ruimte hebt om je proc te OC'en en de bandbreedte van de proc vol te benutten. Ik denk dat de snelheidswinst het wachten waard is en houd er ook rekening mee dat als je nog bijv. 2 weken moet wachten andere componenten weer goedkoper zijn geworden :) Bovendien zo hard heb je je nieuwe PC toch niet nodig?
Link naar reactie
Ik denk dat je gelijk hebt Marcel Ik heb net bij een winkel (om spam te voorkomen ;)) twee Leadtek Ti4200 128MB's besteld en vier PC1066 256MB Rimmetjes besteld (lees gereserveerd als je dat zo kan noemen). Ik had begrepen dat de Leadteks moeilijk leverbaar zijn, en de rimmetjes nog helemaal niet, maar volges die winkel komen ze deze week nog binnen. Dus ff afwachten maar. Bedankt voor je advies
Link naar reactie
Grappig Marcel en Ruudpel, ik heb precies het tegengestelde idee. Koop nu "goedkoop" PC800 geheugen en koop je nieuwe computer. Neem aan dat die in ieder geval sneller is dan wat je nu hebt. Je kunt dus direct aan de slag en genieten van de hogere prestaties. PC1066 geheugen zal, zodra het leverbaar is, flink duur zijn, en daarna snel in prijs gaan zakken. Als je over een paar maanden maximaal overclocked hebt en toch nog meer prestaties wilt, kun je altijd nog PC1066 geheugen kopen en die langzaam gaan overklokken.
Link naar reactie
[quote:5e9ce3f2a1="its-me"]Grappig Marcel en Ruudpel, ik heb precies het tegengestelde idee. Koop nu "goedkoop" PC800 geheugen en koop je nieuwe computer. Neem aan dat die in ieder geval sneller is dan wat je nu hebt. Je kunt dus direct aan de slag en genieten van de hogere prestaties. PC1066 geheugen zal, zodra het leverbaar is, flink duur zijn, en daarna snel in prijs gaan zakken. Als je over een paar maanden maximaal overclocked hebt en toch nog meer prestaties wilt, kun je altijd nog PC1066 geheugen kopen en die langzaam gaan overklokken.[/quote:5e9ce3f2a1] Hier wordt Ruud niet vrolijk van, nou wist hij het bijna zeker en nu weet hij het weer niet. :-?
Link naar reactie
IS wel een goed punt van [i:9213d9cb43]its-me[/i:9213d9cb43] ik weet zo net nog niet of dat pC1066 over 2 weken er al is. dadelijk zit je over 2 weken weer met niets. moet je weer wachten, en 4x pc1066 zal behoorlijk prijzig zijn. een ti 4400 ipv een ti4200 en PC800 is sneller dan een ti 4200 met pc1066. en je bent het zelfde qua geld kwijt schat ik zo. Samsung pc800 geheugen is erg goed en schijnt zonder al te veel problemen op pc1066 waardes te draaien Er is totaal geen garantie dat Samsung over 2 weken met pc1066 komt. dat weten de winkels ook niet hoor.
Link naar reactie
Tsja itsme..op zich heb je een goed punt met het geld aspect. Natuurlijk zal het duur zijn, maar dat heb ik er voor over. Ik vind het niet kloppen om een 533 moederbord en processor te kopen en dan 400 geheugen. Bovendien, als PC1066 eenmaal verkrijgbaar is en in prijs is gedaald, zal het PC800 ook gedaald zijn. Wil ik dan van PC800 naar 1066 overstappen, moet ik m'n PC800 verkopen, voor weinig geld, en moet dus evengoed nog 'veel' bijleggen. Dus wat dat betreft sta je ongeveerlijk gelijk dan. Ik heb dus bij de winkel 2 Leadteks en 4 rimmetjes besteld, en ik wacht even op hun reactie. Zij verwachtten het geheugen deze week nog te hebben (al moet ik toegeven dat me dat sterk lijkt) en de leadteks weet ik niet, maar ik schhat dat ze ongeveer gelijk leverbaar zullen zijn. Ik verwacht morgen hun mailtje en ik hou jullie op de hoogte.
Link naar reactie
Inderdad, maar ik snap het allemaal gewoon niet die dingen worden toch in massaproductie gemaakt, net zoals de DDR en PC800 modules? Ik weet nog wel dat er toen in Taiwan die aardbeving was geweest, er een schaarste was in geheugen modules. Maar tot zover ik weet is er niks aan de hand daar, en toch is er een zwaar tekort aan PC1066 modules. Bij die fabrieken moeten er toch honderden (duizenden?) per dag van de band afkomen? Dat wordt dan nog lachen met DDR-II...
Link naar reactie
DDR-II is een heel ander verhaal. Vergeet niet dat die chips op 533 MHz lopen bij introductie, en RDRAM op 1066 MHz, dat is niet niks. Bovendien kunnen ze misschien best op 1066 MHz lopen, maar volgens de Intel specs moeten het 40ns chips zijn, en misschien halen die met de huidige productie de quality check niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...