Ga naar inhoud

Is dit een goed nieuw systeem?


Aanbevolen berichten

AMD Athlon XP 2200+ 512MB DDR Ram GeForce 4 ti4400 [moederbord?!?!?!?] Wat voor een moederboard moet ik nemen en is dit het optimaalste en de snelste? en hoe kan je hem overklokken, ik heb al op sites gekeken maar ik snap niet hoe dat werkt met de multiplier en hoe kan je de jumpers omzetten voor meer performance?? pleese uitleg, alvast bedankt
Link naar reactie
AMD Athlon XP 2200+ 512MB DDR Ram GeForce 4 ti4400 [moederbord?!?!?!?] Natuurlijk is dat een goed systeem, maar neem wel goede merken. Van geheugen bijvoorbeeld Samsung of Corsair, of eventueel Kingston of Dane-Elec. Zorg er ook voor dat dit geheugen CAS2 is en PC2700. Voor de videokaart hetzelfde..neem MSI, Asus, Leadtek, Gainward. Aan de specificaties te zien wordt het geen budget systeem, dus zou ik geen budget merken nemen. Het moederbord weet ik eigenlijk niet. Qua merken zijn Asus, Abit, Gigabyte, Epox, allemaal goed. Maar welke het beste is voor dit systeem weet ik niet.
Link naar reactie
heb ik al gekeken, maar daar staat niet wat een multiplier IS, en wat hij DOET, en HOE je de multiplier moet upgraden, unlocken staat er WEL maar dat zoek ik niet, nog een keer, wat doet de multiplier en hoe kan je hem upgraden? en over de jumpers ddat staat er ook NIET, hoe doe je dat met de jumpers, upgraden?
Link naar reactie
Bij jouw nieuwe sys werkt dat heus niet meer met jumpers, maar kan je dat gewoon in het BIOS instellen. Op BA's site staat BTW wel wat een MP doet maar ik leg het wel ff uit. De snelheid van de computer wordt bepaald door 2 dingen: de FSB (front side bus, databus van CPU naar Nortbridge/Chipset) en de MP (multiplier, letterlijk: vermenigvuldiger). Je krijgt de kloksnelheid door de MP x FSB te doen. Dus als je een AMD hebt met een 133 Mhz bus en je hebt een MP van 12,5, dan krijg je: 12,5x133 = 1666 Mhz (2000+) Nu is het voordeel van een unlocked procesoor dat je de MP naar beneden kunt zetten en de FSB omhoog, want een hogere FSB betekent een hogere datadoorvoer en dat is zeer gewenst :D. Dus bijv. 10x166 = 1666 Mhz. 166 Mhz is de snelheid van PC2700 en die benut je dan ook nu. En daarna kan je nog hoger gaan dan waar de componenten eigelijk voor gemaakt zijn: overclocken, bij mij loopt mijn 2000+ nu dus 10x186 = 1860 Mhz (2300+) :D Een unlocked proc is zeer aan te raden en dat kan je idd bij eynstein laten doen.
Link naar reactie
[quote:37416c5abe="ap.troost"]AMD Athlon XP 2200+ 512MB DDR Ram GeForce 4 ti4400 [moederbord?!?!?!?] Wat voor een moederboard moet ik nemen en is dit het optimaalste en de snelste? en hoe kan je hem overklokken, ik heb al op sites gekeken maar ik snap niet hoe dat werkt met de multiplier en hoe kan je de jumpers omzetten voor meer performance?? pleese uitleg, alvast bedankt[/quote:37416c5abe] Voor oc'en is eengoede voeding en koeling oko heel belangrijk. Een mooie ruime kast en goede voeding is bv Chieftec niet de geodkoopste maar dor de ruimte goede luchtstromingen en de voeding 340|W is voldoende stabiel. Koeling koop gelijk een goede heatsink , algemeen zijn de oc'ers voor een Alpha of Swiftec, evt Zalman is wat geodkoper en doet het ook redelijk. Zet er een goede fan op stille Papast of een mega blazer als de DeltaHP80. Dan nog een paar case fans en dan kun je bovenstaande in de behuizing schroeven. Zolas al eerder vermeld MP instellen via de bios bij de Abit AT7 wel heel makkelijk. Prima bord Slashead heeft hem volgens mij , ik heb de P4 variant IT7 ook perfect om te oc'en. Succes
Link naar reactie
Oke :) Ze slijten niet alleen sneller, maar dat gaat ook nog eens kwadratisch omhoog. Met goede cooling kom je een heel eind, maar je loopt wel altijd het risico dat je je chip om zeep helpt. Ik durf die gok zelf wel te nemen, maar daarom zeg ik er dus bij dat het niet echt is voor HTK users die 5 jaar met hun systeem willen doen :lol:
Link naar reactie
Ik weet het niet en ik ga het niet testen ook ;) Maar dat zal vast nog wel meevallen, normaal gaat een proc harstikke lang mee en ik denk voordat ik aan de xtra warmte dood is hij naar het museum kan :D Maar wat bedoelde je BTW met kwadratisch? Dat het steeds tot de 2de macht erger wordt?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...