Ga naar inhoud

Pc blijft hangen na detecteren schijven


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn systeeem W98 blijft na het detecteren van de schijven, plug en play kaarten hangen, het eerste scherm dus, alle kaarten al verwijderd op de videokaart na natuurlijk. Geheugen en HDD al uit gewisseld, maar tevergeefs. 1x ben ik in het volgende scherm gekomen het zogenaamde systeem configuratie scherm.Alleen deze verscheen regel voor regel. Bios al diverse malen nagekeken en gecontroleerd op goede instellingen. Het DMI Pool Data gebeuren ook al opgezocht op internet over eventule fouten en oorzaken met daarbij de oplossingen, maar daarmee kan ik dus ook niets, want ik kan niet in DOS komen en niet booten vanaf floppy. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen ? B.v.d. Leon
Link naar reactie
Heb ook wel eens zoiets gehad toen ik een OS op een voor mij onbekend systeem wilde installeren. Er had een Cyrix 233 MHz-procesoor in dat systeem moeten zitten, maar dat bleek dus een 166 MHz te zijn. Heb toen wat met jumpers moeten rommelen om het systeem op 166 MHz te laten lopen, en toen werkte alles weer. Dus: heb je niet toevallig je systeem overgeklokt?
Link naar reactie
Hoi, Ik heb het geheugen en de hdd al uit gewisseld. Alleen de videokaart laten zitten. Er is verder niets veranderd in het systeem(origineel), niet over geklokt. Het gaat om een P2 MMX, 333MHz met 32MB geh. MSI mobo, Award Bios v4.51PG Het is voor mij lastig om de processor of mobo te vervangen, want het betreft een staande processor(ik kan zo snel niet op de naam komen) En die heb ik niet op de plank liggen :-) Leon
Link naar reactie
Kijk in hetr mobo boekje. Je kijken wat je moet doen om je ESCD block te wissen. Die bouwt de PC daarin wel weer op. Helpt dat niet, doe dan een BIOS discharge, start PC weer op, stel je BIOS weer in en hij zou niet meer mogen hangen na de detectie cd schijven. (Aangenomen dat je de aanlsuitingen heb gechecked)
Link naar reactie
Helaas heb ik geen boekje.... En hoe moet je de boel dischargen ? Aansluitingen zijn goed... Ik heb ook gehoord dat je de jumper kan verwijderen om de bios te resetten ?, maar welke jumper is dat? diegene naast de bios, zoja moet ik die dan verwijderen? Een hoop vragen, sorry, maar ben nog een leek op dit gebied... Bvd, Leon
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...