Ga naar inhoud

welke temps zijn welke??


Aanbevolen berichten

Heb motherboard monitor geinstalleerd. Hij kan 3 temperaturen aangeven: eentje van 53 (dat is mn cpu, want als ie stressed is, is de temp 57, heb standaard boxed cooler erop staan) eentje van 42 en eentje van 35. Mn bios zegt dat mn cpu temp 42 is en mn moederbord 35. Dat eerste klopt dus volgens mij niet, die van mn moederbord twijfel ik beetje over. Jullie ideeen?? Asus A7v333-x XP 2400+ GF 4 TI4200
Link naar reactie
neh dan is het dus die kaart niet, Asus en sommige Leadteks zijn zo'n beetje de enige met hardware monitoring op de kaarten. case en moederbord zijjn overigens hetzelfde, dat is een veel voorkomend misverstand. We noemen het case omdat het de temp in de case meet, maar dat ding zit op het mobo en pakt dus ook warmte van het mobo mee. Download eens cpucool, www.podien.de en kijk eens wat je BIOS zegt
Link naar reactie
Dat laaste dacht ik eigenlijk ook. Cpucool zegt ook 53, 35 en 41. Ben niet zon fan van dat progje, beetje eng wat ie met mn fans doet, wel stuk minder herrie met temp stijgt meteen en ook als ik demax temp anders instel gaan de fans niet sneller draaien. Bedankt in ieder geval P.s niet beetje warm die temps van mb en case. zit een dual fan gold van voeding in, en nog een losse casefan @ 3200 rpm. (plus natuurlijk mn xp2400+ boxed (standaard) )
Link naar reactie
wat je bios verteld is meestal juist aagezien daar geen verdere software voor de meting gebruikt wordt. Ik heb ook een derde temp en dat zpu de voeding moeten wezen maar ik weet zeker dat er geen sensor zit daar wel een losse sensor die omhoog geprikt staat voor de case temt de mb temp wortdt meestal in de controllerchip gemeten en die temp wordt als mb temp gezien..
Link naar reactie
hmm, raar, sisoft sandra geeft zelfde cpu temp aan als alle andere progjes, en zegt bij moederbord 31. Dit is dus de laagste temperatuur van alle 3 de temps van Motherboard Monitor (zie post hierboven, 51,31, en 41. De 41 zou ik dan dus niet weten. Bij Power zegt Sisoft Sandra dat ie 16 graden is :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...