Ga naar inhoud

Geheugen en werkzame windows vraag


Aanbevolen berichten

Hoi, Even een alg vraag. Het betreft een computer met 192 mb intern en een harde schijf die 20 gb is maar zodanig ingedeeld door de producent (is een vervanging van de oude harde schijf) dat er maar 1,99 GB was voor windows 98SE. Daarvan is nog 187 mb over, zodat je regelmatig de melding krijgt dat de schijf opgeruimd moet worden. Mijn vraag is de volgende: Als je nu meer intern geheugen neemt, zou je dan zo meer werkzame ruimte kunnen krijgen voor windows?
Link naar reactie
[quote:51e211e060="martwout"]Hoi, Even een alg vraag. Het betreft een computer met 192 mb intern en een harde schijf die 20 gb is maar zodanig ingedeeld door de producent (is een vervanging van de oude harde schijf) dat er maar 1,99 GB was voor windows 98SE. Daarvan is nog 187 mb over, zodat je regelmatig de melding krijgt dat de schijf opgeruimd moet worden. Mijn vraag is de volgende: Als je nu meer intern geheugen neemt, zou je dan zo meer werkzame ruimte kunnen krijgen voor windows?[/quote:51e211e060] ja. als je meer geheugen zou hebben (bv 512MB) dan spreekt Windows minder snel de hdd aan voor "virtueel geheugen" 187MB vrije ruimte op je OS schijf is wqel heel erg weinig. IK denk dat het verstandiger is om een grotere HDD te kopen dan om extra geheugen te kopen, windows blijft namelijk om hdd ruitme vragen voor "vritueel geheugen"ook als je 512mb heb. uiteraard kan je dit gebruik veranderen in he Hardware eigenschappen bij Virtueel geheugen. daar kan je de hoeveelheid gebruikte ruimte verkleinen. als je geen nieuwe HDD wil kopen zou ik de 1,9gb formateren en opnieuw WIndows instaleren en alleen de belangrijkste bestanden instaleren zodat je meer dan 187mb vrij heb.
Link naar reactie
Ik vermoed dat jij jouw harde schijf als FAT16 hebt geformateerd, daardoor zit je met die 2GB limiet. Het kost je een nieuwe installatie, maar formateer (met FDISK bijvoorbeeld) je schijf als FAT32 zodat je wel je 20GB krijgt. Met Windows 98SE moet dat dan iig geen probleem meer opleveren.
Link naar reactie
[quote:92ae5939e5="martwout"]Hoi, Even een alg vraag. Het betreft een computer met 192 mb intern en een harde schijf die[b:92ae5939e5] 20 gb [/b:92ae5939e5]is maar zodanig[b:92ae5939e5] ingedeeld [/b:92ae5939e5]door de producent (is een vervanging van de oude harde schijf) dat er maar 1,99 GB was [b:92ae5939e5]voor windows [/b:92ae5939e5]98SE. Daarvan is nog 187 mb over, zodat je regelmatig de melding krijgt dat de schijf opgeruimd moet worden. Mijn vraag is de volgende: Als je nu meer intern geheugen neemt, zou je dan zo meer werkzame ruimte kunnen krijgen voor windows?[/quote:92ae5939e5] Beter lezen dan ;)
Link naar reactie
[quote:f528dd7fb1="Marcel de Reus"][quote:f528dd7fb1="martwout"]Hoi, Even een alg vraag. Het betreft een computer met 192 mb intern en een harde schijf die[b:f528dd7fb1] 20 gb [/b:f528dd7fb1]is maar zodanig ingedeeld door de producent (is een vervanging van de oude harde schijf) dat er maar 1,99 GB was [b:f528dd7fb1]voor windows [/b:f528dd7fb1]98SE. Daarvan is nog 187 mb over, zodat je regelmatig de melding krijgt dat de schijf opgeruimd moet worden. Mijn vraag is de volgende: Als je nu meer intern geheugen neemt, zou je dan zo meer werkzame ruimte kunnen krijgen voor windows?[/quote:f528dd7fb1] Beter lezen dan ;)[/quote:f528dd7fb1] Wil je dan ook even vet drukken waar die andere partitie genoemd word? ;)
Link naar reactie
[quote:775368d7ff="Marcel de Reus"]Dat lijkt me nogal logisch dat er niet 1 partitie van 2Gb op een 20GB schijf staat en bovendien gebruikt hij het wordt ingedeeld en indelen doe je meestal met meerdere dingen ;)[/quote:775368d7ff] Daar gaf ik hier mijn mening al dus over en daar volgde deze discussie uit ;) En dat het met PM kon wist ik wel, maar dan moet je weer een proggie kopen en het is niet gegarandeerd dat je geen dataverlies hebt (al is het vaak niet het geval).
Link naar reactie
[quote:89ae272824="Marcel de Reus"][quote:89ae272824="Marcel de Reus"]Dat lijkt me nogal logisch dat er niet 1 partitie van 2Gb op een 20GB schijf staat en bovendien gebruikt hij het wordt ingedeeld en indelen doe je meestal met meerdere dingen ;)[/quote:89ae272824] Daar gaf ik hier mijn mening al dus over en daar volgde deze discussie uit ;) En dat het met PM kon wist ik wel, maar dan moet je weer een proggie kopen en het is niet gegarandeerd dat je geen dataverlies hebt (al is het vaak niet het geval).[/quote:89ae272824] Gebruik al jaren PM noooit problemen. maar op niets krijg je garantie van 100% (alleen dat je dood gaat :wink: ) Advies zou zijn neem pm 7 of leen dat en maak een neiuwe partitie erbij safe alle data op de D partitie. Dan c opnieuw formatteren en win Me of 2000 (voorkeur) erop. Ben je van hoop problemen af. Dan c nog even resizen naar 3 of 4 Gb
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...