Ga naar inhoud

Epox 4BDAE moederbord: toch 533 MHz bus?


Aanbevolen berichten

Ik overweeg een Intel Celeron 1,70 GHz te kopen. Deze wil ik later opwaarderen naar een Pentium 4 met 533 MHz bus. Meteen een P4 kopen is waarschijnlijk geen optie, daar er nog meer onderdelen moeten komen. Als (voordelig) moederbord zie ik de Epox 4BDAE staan. Deze bevat de Intel 845D chipset, en ondersteunt dus officieel slechts een 400 MHz bussnelheid. Nu heeft een kennis van mij dit moederbord gekocht in combinatie met een Pentium 4 met 533 MHz bus, en het werkt nog ook (wat de computerwinkel bevestigde). Is hier sprake van geluk en/of overclocken van de chipset (waardoor het misschien niet altijd zal werken), of is het inderdaad zo dat een moederbord met de i845D chipset (in plaats van de recentere i845E of PE) de 533 MHz bus in principe gewoon (officieus) ondersteunt?
Link naar reactie
De 845D chipset ondersteund de 533MHz FSB niet, je bent dan de chipset aan het overklokken. Daar staat tegenover dat het waarschijnlijk wel probleemloos zal werken, omdat de 845D niet wezenlijk anders is dan de 845E - zelfs de benodigde dividers zijn aanwezig. Het zal echter waarschijnlijk niet mogelijk zijn een snellere P4 dan 2,8GHz te gebruiken, omdat die hogere eisen aan de energietoevoer stellen. Een alternatief is de aanschaf van een KT333/KT400 moederbord of een nForce2 (inclusief ingebouwde GF4MX video +AGP). Daar kun je eerst een Duron 1,3GHz in steken, en later upgraden naar een AthlonXP 3000/3200 (Barton).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...