Ga naar inhoud

Data op raid hd`s en gewone


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk als je 2 hd`s hebt aangelsoten op raid (0, ze delen dus samen alle data) om bijv 1 raid hd aan te sluiten op een andere computer (zonder raid) en zodoende alle data (films, muziek e.d. :)) van die andere computer op jou raid hd te zetten. Volgens mij moet het wel kunnen, maar hoe zit t dan als je m weer terugzet in je eigen computer. Hij deelt die bewuste data dan toch niet automatisch met je 2e raid hd.? Alvast bedankt
Link naar reactie
Als eerste: dit topic hoort hier niet :D Als tweede: omdat ik geen ervaring heb met RAID klinkt dit best moeilijk :D Maar.. oke.. ze delen alle data dus je zou zeggen "dat moet kunnen" .. Maar.. Als die twee raid 0 schijven de enigste schijven in je hele systeem zijn, dan staat je OS daar ook op en dan gaat t natuurlijk niet werken.. Als je die twee raid 0 schijven samen als 'extra schijf' gebuikt, dan moet het (denk ik :D) wel kunnen. Maar dan heb je nog het probleem met het terugzetten van die schijf in de andere pc.. Ik weet zo goed als niets van raid, maar aangezien alle 'haken en ogen' die hieraan zitten zou ik zeggen: forget it! regel ergens anders een schijfje (lenen, kopen) voor die gegevensoverdracht, leg een netwerkje aan, of fik het op een cd..
Link naar reactie
gaat niet :-? je OS ziet de RAID 0 array als 1 schijf. de data wordt gedeeld weggeschreven naar beide, dus knal jij data op 1 hd van de RAID configuratie die je tijdelijk in een ander systeem hangt, is deze data niet "gedeeld" met de andere RAID HD, dus zal ie t niet gaan snappen als je m weer in de RAID array terug hangt ik kan t fout hebben maar t lijkt me onlogisch data jou "voorstel" zou kunnen :o
Link naar reactie
zoals al gezegd kan dat niet.. Wat wel kan (heb ik ook) is om die 3e HDD aan te sluiten op een van je IDE controllers. die je vrij heb. Windows ziet dan de 3e HDD als een extra Schijf en dan kan je wel van je extra HDD naar je RAID 0 arrey schrijven ik heb zelf 2x40gb op RAID 0 en op me vrije IDE1 poort heb ik een 27gb hdd en dat werkt prima.
Link naar reactie
[quote:db3e7329ef="Red Dragon"]zoals al gezegd kan dat niet.. Wat wel kan (heb ik ook) is om die 3e HDD aan te sluiten op een van je IDE controllers. die je vrij heb. Windows ziet dan de 3e HDD als een extra Schijf en dan kan je wel van je extra HDD naar je RAID 0 arrey schrijven ik heb zelf 2x40gb op RAID 0 en op me vrije IDE1 poort heb ik een 27gb hdd en dat werkt prima.[/quote:db3e7329ef] Jah had zelf `t ook al beetje als alternatief uitgedavht jah. Maar jah kan altijd vragen jah. En ik weet t staat op verkeerde forum. Sorry. Bedankt
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...