Ga naar inhoud

GeForce 2 GTS koeler.....


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb net mijn hele kast volgehangen met papst koelers, en is nu lekker stil, alleen nu maakt de koeler van mijn videokaart een enorme herrie. ik heb een Blue Orb van thermal take. op zich draait deze goed, maar niet gelijk.....oftewel, de toon is niet gelijk. nu heb ik vanmiddag al het stof eruit gehaald (dat was nogal een hoop) en sindsdien lijkt het dat te doen......kan ik dit verhelpen? vraag 2: zijn er ook stille Geforce 2 GTS 32mb koelers op de markt, zoja....welke?
Link naar reactie
Die blue orbs staan erom bekend dat ze geluid maken :) Wat je kan doen is van Zalman een pasieve koeling halen, kom je op dit uit: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga2.htm Bij een GTS is het dan wel aan te raden om er een fan bij te kopen, maar dat is dan een 80mm of 92mm en die zijn tenminste stil in vergelijking met je Orb.
Link naar reactie
hoe bedoel je een fan erbij te kopen, waar moet die dan geplaatst worden? ik heb nu 2x papst fan naar binnen(voorkant) en 2x papst naar buiten (achterkant) + papst koeler+alpha op cpu...... dan is zo'n zalman toch wel genoeg? btw....denk alleen nie dat die gaat passen, ik heb namelijk ook nog van die blue orb koelribben op mijn geforce zitten. en zo'n slot fan......zijn die goed?
Link naar reactie
ok, maar moet die fan dan onder de videokaart zitten ofzo? ook mbv zo'n zalman constructie, die daar op de site staat? ik heb namelijk ook van die slot 1 koelers gezien, die als het ware de lucht van je videokaart afzuigen, door een open slot heen en dan naar buiten afvoeren, is dat iets? ik denk namelijk dat die blue orb koelribben te hoog zijn om die zalman te plaatsen, en ik ben er niet zo zeker van of die dingen los kunnen....
Link naar reactie
Die fan doe je ernaast. Een Slotcooler helpt niet zo bij de contructie, omdat de fan dan niet door de finnen heen blaast. Het is btw de bedoeling dat die Blue Orb er af gaat, en die Zalman er voor in de plaats komt. Bij normale heatsinks werken die slotcoolers ook niet echt, omdat het oppervlak gewoon te klein is. Dan kan je wel veel airflow hebben, maar dan heb je er nog niks aan.
Link naar reactie
dus hij blaast richting het moderboard, maar staan die koelribben dan paralel aan de langterichting van de kaart of haaks op de lenterichting van de kaart? en hoe krijg ik die fan daar bevestigd? btw....op die site zeggen ze dat je helemaal geen koeler nodig hebt, alleen een goede airflow, f geldt dat niet voor een geforce 2 gts 32mb?
Link naar reactie
Die finnen staan in de lengterichting. Je kan het ook zonder fan proberen natuurlijk, maar onder de fan is de airflow meestal niet zo heel hoog, dat is meer richting de CPU. Vastmaken doe je met schroeven neem ik aan. Anders met Thermal Adhesive, of Fragtape. Alleen weet ik niet of Fragtape die heatsink wel houden kan.
Link naar reactie
Al die TT orb dingen maken een pokeherrie. Wat nog wel helpen kan, is een oude platte S7 koeler gebruiken van bijvoorbeeld een P133. Die zijn vaak een stuk stiler, en koelen ook goed. Alpha heeft ook een koeler voor VGA kaarten dacht ik, maar ik weet niet of die veel herrie maakt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...