Ga naar inhoud

beschrijving bios upgraden


Aanbevolen berichten

OK als volgt: 1. Pak een GOEDE diskette en doe hem in je comp. Klik in deze computer op je rechter muisknop en kies voor formatteren, kies dan voor volledig en vink de vakjes: "Display summary when finished" and "Copy system files" aan. 2. Ga naar de ECS site en download de GOEDE BIOS en de BIOS flash utility. Zet deze beide op een floppy (je BIOS indien mogelijk wel eerst uitpakken!!! dus geen ingepakte bestanden op die flop want je *** je mobo). 3. Start de computer opnieuw op met de flop erin en doe het volgende: "A:\> dir" en druk op "Enter" op alle files op je floppy te zien. Typ dan de naam van de BIOS flash utility en de BIOS file in als volgt: "A:\> aminf330 020429.rom " (de code voor de spatie is dus je flash proggie en na de spatie je BIOS file) druk op enter. 4. Nu start het flash proggie en zie je een BIOS code staan, controleer of dit het BIOS is wat je erin wil flashen en druk op enter en het BIOS wordt geflashed. (Let op: zet nooit je systeem uit of haal de stroom eraf tijdens het flashen want het zal mislukken en je helpt je mobo naar de eeuwige jachtvelden) 5. Als hij klaar is met flashen restart hij automatisch. 6. Ga naar je BIOS bij het herstaten en kies voor "Load optimized default" en daarna kan je instellingen veranderen als je dat wilt. Is het duidelijk? Suc6 :D
Link naar reactie
[quote:ec9cf03904="plextor"]kijk hier http://www.ecs.com.tw/download/download.htm. het is niet zo moeilijk . maak een bootflop zet het nieuwe bios file er op . start op met de bootflop en run het progg suc6 :P :P :P :P[/quote:ec9cf03904] Hé ik vertaal niets voor niets die hele site! ;) Hij had blijkbaar moeye met Engels daarom heb ik het ff duidelijk (hoop ik) vertaald :D
Link naar reactie
[quote:6db66dbeb7="dutchsoulboy"]Moet ik dan perse een opstartfloppy er eerst indoen? Ik bedoel , als ik die floppy met dat flashbestand er in doe , en ik start daarmee op, kan dat dan ook ? Moet het perse op een windowsopstartfloppy komen te staan ?[/quote:6db66dbeb7] Je moet een bootable floppy maken en daar de flash bestanden opzetten. Dat is dus 1 en hetzelfde floppy. Je kan alleen van een floppy starten als ie bootable is en die maak je dus via dat formateren (niet via software/opstartdiskette, want dan past alles er niet op).
Link naar reactie
[quote:9197271805="dutchsoulboy"]En als ik nou eerst opstart met een windows opstartfloppy, en als ik dan in de A: prompt kom, en ik haal die opstartflop er uit, en vervolgens doe ik de floppy met de biosbestanden er in , zou dat dan ook kunnen ?[/quote:9197271805] Of dat kan weet ik niet, maar waarom in godsnaam zo moeilijk? :-? Maak dat ding gewoon bootable door hem te formatteren en in het formateer schermpje Copy system files aan te vinken.
Link naar reactie
Nou dank je wel ik ga de hele boel even opschrijven, want die printer heb ik afgekoppelt, en ik ga dan denk ik zondag alles maar eens ga proberen. Ik heb nou al de zenuwen, want dat wordt de eerste keer dat ik een bios ga flashen en die zenuwen zijn omdat ik weet dat het niet zonder risico is. Nogmaals dank je wel voor alle spontaniteit, en als het goed is gegaan laat ik het wel weten hier in dit topic. Gr Ruud
Link naar reactie
bootflop aan maken. ga naar station A rechter muis klick formateer een flop. zet het flach progg en het uit gepakte nieuwe bios op die flop :evil:. start de pc op druk op del? wacht tot je in het bios menu zit en verander de opstart volgorde van C>A>CDROM.in A. doe de flop in de A drive en start op het eerste station wat het bios ziet is drive A. dus HIJ START DOOR IN A start het flach progg . volg stap voor stap het procces van het flach progg :o :o :o :o . als je klaar bent start dan de pc weer op druk weer op del en zet de opstart volgorde weer goed .richt het nieuwe bios in als jij denkt dat het goed staat :oops: :oops: :oops: :oops:
Link naar reactie
[quote:f7eb803090="dutchsoulboy"]Nou dank je wel ik ga de hele boel even opschrijven, want die printer heb ik afgekoppelt, en ik ga dan denk ik zondag alles maar eens ga proberen. Ik heb nou al de zenuwen, want dat wordt de eerste keer dat ik een bios ga flashen en die zenuwen zijn omdat ik weet dat het niet zonder risico is. Nogmaals dank je wel voor alle spontaniteit, en als het goed is gegaan laat ik het wel weten hier in dit topic. Gr Ruud[/quote:f7eb803090] Ok, suc6! Doe alles gewoon zorgvuldig, check, check, dubbel-check ;) En dan kan het gewoonweg niet misgaan. Ik had BTW ook behoorlijk de zenuwen en hoefde alleen maar op F2 te drukken :oops:
Link naar reactie
[quote:05f89142e0="Marcel de Reus"]OK als volgt: 1. Pak een GOEDE diskette en doe hem in je comp. Klik in deze computer op je rechter muisknop en kies voor formatteren, kies dan voor volledig en vink de vakjes: "Display summary when finished" and "Copy system files" aan. 2. Ga naar de ECS site en download de GOEDE BIOS en de BIOS flash utility. Zet deze beide op een floppy (je BIOS indien mogelijk wel eerst uitpakken!!! dus geen ingepakte bestanden op die flop want je *** je mobo). 3. Start de computer opnieuw op met de flop erin en doe het volgende: "A:\> dir" en druk op "Enter" op alle files op je floppy te zien. Typ dan de naam van de BIOS flash utility en de BIOS file in als volgt: "A:\> aminf330 020429.rom " (de code voor de spatie is dus je flash proggie en na de spatie je BIOS file) druk op enter. 4. Nu start het flash proggie en zie je een BIOS code staan, controleer of dit het BIOS is wat je erin wil flashen en druk op enter en het BIOS wordt geflashed. (Let op: zet nooit je systeem uit of haal de stroom eraf tijdens het flashen want het zal mislukken en je helpt je mobo naar de eeuwige jachtvelden) 5. Als hij klaar is met flashen restart hij automatisch. 6. Ga naar je BIOS bij het herstaten en kies voor "Load optimized default" en daarna kan je instellingen veranderen als je dat wilt. Is het duidelijk? Suc6 :D[/quote:05f89142e0] Heb je ook ervaring met winflash?? Lijkt me ook heel handig dan wordt het iets minder gedoe? Het haalt het natuurlijk niet bij F2 van Epox maar ja dat bord heb ik nu eenmaal niet
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...