Ga naar inhoud

Asus P4B


Aanbevolen berichten

:evil: Mijn Asus P4B start steeds op in de CPU-settings van de Bios en geeft de melding: Last time.....improper CPU-settings... Ik moet telkens weer opslaan en afsluiten. Het vreemde is dat ik de pc de keer daarvoor normaal heb afgesloten. Weet iemand raad? Asus P4B met een Intell 1800 cpu en 512 SDram. Als hij dan vervolgens opstart wordt de eerste piep afgebroken waarna hij doorstart en daarna -bij de IRQ-settings- nogmaals piept. Is dit normaal?
Link naar reactie
Volgens mij, als die leeg is, 'vergeet' je bios alle instellingen en (vraagt 'ie /) zet 'ie alles weer op standaard.. :o Er was laatst ook iemand met een probleem met z'n bios batterij --> [b:f472db95f8]gebruik de zoekfuntie is![/b:f472db95f8] ;) (En verder 'moet je even wachten' op de ouwe rotten van dit board :))
Link naar reactie
Ik heb het geheugen op turbo2 mode staan. Maar op normal doet hij hetzelfde. Resterende instellingen beheert hij automatisch 3T etc. (wellicht dat dit niet goed is?). Ik word er onderhand een beetje wanhopig van. Vooral van die piepjes. Dat moet toch iets betekenen (en niet iets goeds, vrees ik!). :(
Link naar reactie
[quote:52e6ba11d9="Foxenberg"]Kan het soms iets te maken hebben met het feit dat mijn CPUutje 1800@100Mhz is en mijn geheugen 512Mb@133Mhz? Maar geheugen is toch ook downwards comp.? Dat zou elkaar dan toch moeten compenseren? nb: die piepjes komen in mijn handleiding niet voor (mooie boel).[/quote:52e6ba11d9] Is een beschrijving van je piepjes, kort lang enz tijd tussen de peipjes nog handig om dat naar mobo fabrikant op te sturen??
Link naar reactie
[quote:0c05bafca8="Foxenberg"]Kan het soms iets te maken hebben met het feit dat mijn CPUutje 1800@100Mhz is en mijn geheugen 512Mb@133Mhz? Maar geheugen is toch ook downwards comp.? Dat zou elkaar dan toch moeten compenseren?[/quote:0c05bafca8] Nee, dat is het probleem niet. Je geheugen heeft op 133MHz een bandbreedte van 1Gb/s, terwijl de processor op 100MHz 3,2Gb/s bandbreedte heeft. Het zou dus zelfs beter zijn als je geheugen sneller werkte. :) Maar ik heb wel eens meegemaakt dat geheugen "versleet". Dan werkt het dus niet meer op de snelheid waarop het is verkocht. Daarom zou je eens kunnen proberen of het geheugen op 100MHz nog hetzelfde probleem geeft.
Link naar reactie
Ik denk dat we een beetje afdwalen. Het primaire probleem is het opstarten in de bios met CPU-settings. En de korte -afgebroken- piep tijdens het opstarten in het AWARD-scherm en de normale piep bij de IRQ-settings. m.i. ligt dit niet aan de geheugensimms of aan de biosbatt. Toch bedankt voor alle tips. Ik denk dat ik er maar eens een aantal pci-kaarten uit ruk. Vervolgens een voor een weer terugzetten. Wellicht dat ik daar -in ieder geval- het probleem van het piepen oplos.
Link naar reactie
Ik denk dat we een beetje afdwalen. Het primaire probleem is het opstarten in de bios met CPU-settings. En de korte -afgebroken- piep tijdens het opstarten in het AWARD-scherm en de normale piep bij de IRQ-settings. m.i. ligt dit niet aan de geheugensimms of aan de biosbatt. Toch bedankt voor alle tips. Ik denk dat ik er maar eens een aantal pci-kaarten uit ruk. Vervolgens een voor een weer terugzetten. Wellicht dat ik daar -in ieder geval- het probleem van het piepen oplos.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...