Ga naar inhoud

mijn onboard- geluid is weg!?!


Aanbevolen berichten

ik heb van het ene op het andere moment geen geluid meer... het is een ac'97 onboard geluids chippie op m'n msi 6380 (k7t266 pro ver1.0) waarvan windhoos me zegt dat het stuurprogramma niet reageert maar als ik in systeem bij apparaten-beheer kijk is er geen conflict en lijkt alles koek&ei .... als ik opstart heb ik ook geen luidspreker icoontje meer :cry: iemand een i.d???? of kan ik weer naar de pecee boer??? b.v.d....
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
hoi anthony thx voor je snelle tip ik heb het gechecked (want ik had idd in m'n bios zitten prutsen) maar hij stond gewoon aan.. dat is het dus niet... ik had bij geluiden gekeken daar stond dat het stuurprogramma om onbekende redenen niet reageerde... bij systeem stond dat alles correct werkte... kan het zijn dat 'het aan het mobo ligt???? omdat hier over veel klachten waren...???
Link naar reactie
Kan je inderddad ook geen andere oplossing geven als de hele geluidskaart/chip verwijderen in je configuratiescherm en dan de comp. herstarten. Als windhoos de chip opnieuw ontdekt kun je de drivers installeren. Dan zou alles moeten werken, tenzij je ac97 zelf kaduuk is. Dan wordt het tijd voor een losse geluidskaart. Helaas komt het wel een vaker voor dat je "ineens" iets kwijt bent, zonder ergens aan te zitten. Automatisering te ver doorgeschoten, moeten we mee leren leven sinds w95.
Link naar reactie
mocht je problemen houden, dan zal ik eens gaan nadenken over een nieuwe geluidskaart! Je hebt al een goede Creative Soundblaster Live Player 5.1 voor €45,-. Ik had eerst ook probs met mijn on-board sound en heb toen ik ten einde raad was een Creative SB live gekocht! Dit is veel beter, ook omdat hij EAX ondersteuning heeft voor het prachtige 3D-sounds effect in games :)
Link naar reactie
tsja hij herkent niet specifiek de ac97 maar een pci audio device... niet juist dus...ik heb de drivers van viaarena gehaald maar dan missen er een paar bestanden die nergens te vinden zijn... ik ga denk ik voor de sound kaart...al voelt het een beetje of ik in m'n [oeps censuur]ben door msi...als nou het hele bord ontploft was, kon ik nog aan mijn vrouw verkopen dat ik een nieuw mobo nodig heb....nu moet ik wachten op de kerst man...... :cry:
Link naar reactie
ik heb nu m'n trust 5.1 soundcard overgezet naar m'n msi mobo ,ik kan nu wel weer winamp gebruiken maar ik heb nog steeds geen geluid in games.... als ik in het configuratie scherm bij geluiden/multimedia kijk staat er:"het stuurprogramma is ingeschakeld maar niet actief door onbekende oorzaak" ook als ik dxdiag/muziek/directaudio doe krijg ik een"algemene foutmelding" is er iemand die dit bekend in de oren klinkt of moet dit in een appart onderwerp in o.s windows?????
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...