Ga naar inhoud

usb-stekker op mobo


Aanbevolen berichten

Ben bezig met een setje in elkaar te schroeven en kwam de volgende vraag tegen. Extra usb-bracket met twee usb-poorten kunnen op het mobo gestoken worden (msi 6167). Stekkers kunnen uiteraard op twee manieren geplaatst worden. Nog op het mobo, nog in de gebruiksaanwijzing wordt duidelijk de stekker positie weergegeven. Maakt het uit? Kan verkeerd plaatsen het mobo beschadigen? Penvolgorde is: vcc/-data/gnd/+data.
Link naar reactie
[quote:495b3f46ae="its-me"]Ben bezig met een setje in elkaar te schroeven en kwam de volgende vraag tegen. Extra usb-bracket met twee usb-poorten kunnen op het mobo gestoken worden (msi 6167). Stekkers kunnen uiteraard op twee manieren geplaatst worden. Nog op het mobo, nog in de gebruiksaanwijzing wordt duidelijk de stekker positie weergegeven. Maakt het uit? Kan verkeerd plaatsen het mobo beschadigen? Penvolgorde is: vcc/-data/gnd/+data.[/quote:495b3f46ae] Staat het niet als text op het mobo zelf in die heeeeellleee keline lettertjes ??
Link naar reactie
Hoi. Wat zeker balngrijk is altijd plus en min. Je mobo zal niet zo snel stuk gaan, maar een even tueel bij een verkeerde kleurvolgerde, aangesloten usb aparaten wel. Op je mobo moet in elk geval VCC en GND staan.(+ en -) Verder heb je data + en data - . Die zijn respectievelijk groen voor + en wit voor - , althans op mijn mobo. Dan heb je nog OC0 en OC1, die dienen om de status van je powersupply te melden. OC0 en OC1, zijn bij mij beide zwart. Ik heb een iets ouder mobo dus werkte nog met pinnetjes, waar wel een stekker op kan, maar dit gaat makkelijk verkeerd. Met de modernere mobo's kan de stekker er niet verkeerd op. Dus wel veiliger. Ik hoop dat je iets aan dit verhaal hebt, succes.
Link naar reactie
ZOek maar eens op K7S5A en USB, dan zul je zien dat er echt wel wat kapot kan gaan. Bij kortsluiting loopt op dat type moederbord de +V aansluiting groot gevaar. Soms staat in de FAQ van de fabrikant het antwoord. Denk niet dat je de eerste bent met die vraag. Voor de K7S5A stond het antwoord ook gewoon in de FAQ van ECS. Misschien dat sommige mobo's voldoende beveiligd zijn, maar ga er maar niet van uit!
Link naar reactie
Het is inderdaad een klein plat stekkertje met 5!!! contacten en een 5-pins op het mobo. Op de stekker staat ook een klein driehoekje bij de eerste pin en de letters jwt (rode draad), daarna wit, groen, zwart en zwart. Twee stekkers voor 2 usb aansluitingen kunnen dus parallel naast elkaar of rug tegen rug geplaatst worden. Voorlopig laat ik ze nog even los tot ik meer weet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...