Ga naar inhoud

Hoe overklok je een amd k6 550


Aanbevolen berichten

Omdat daar een hoop tips in staan voor OCen... Dan kun je daar eerst even doorheen lezen en als er dan nog dingen niet lukken/onduidelijk zijn kun je ze hier vragen. Dat om te voorkomen dat er iedere week van dit soort vragen komen... 700 MHz is een behoorlijke OC lijkt me. Best kans dat je dan tegen de beperkingen van je onderdelen/systeem aan zit...
Link naar reactie
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de multiplier max 7 is en de FSB max 100 - maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die snelheden ook daadwerkelijk haalt. Misschien met waterkoeling of vloeibare stikstof :) Anyway, als het een K6 (250nm) is ben ik verbaast als je de 600MHz haalt, met een K6+ (180nm) en een hele hoop optimisme kom je hoogstens tot 700MHz. Maar dat verwacht ik niet.
Link naar reactie
Nee, tuurlijk niet anders zou hij niet vragen hoe ie moet OC'en ;) Hij berendeneert waarschijnlijk zoals egslim zegt en denkt daarom dat ie tot 700 kan. Snaked is helemaal niet zo onduidelijk dat zijn jullie ;) We bedoelen dus deze FAQ Snaked: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60465
Link naar reactie
Dan heb je dus een K6+. Die zijn met een nieuwer fabricageproces gemaakt. Dat hij een dergelijke overklok haalt is overigens geen garantie dat jij het ook redt, zelfs voor die "+" is 700MHz behoorlijk zeldzaam en geen twee CPU's zijn identiek. Als je een flink hoog voltage gebruikt kom je waarschijnlijk wel ver, maar dan is de CPU binnen een paar weken/maanden de pijp uit. Uit m'n hoofd zou ik zeggen dat je beslist niet meer dan 2 Volt mag gebruiken, dat is waarschijnlijk al een eindje buiten de officieel toegestane waarden. Over de temperatuur hoef je je niet zoveel zorgen te maken, een K6+ is vrij koel.
Link naar reactie
[quote:a8f5eb5576="BA"]Idd. Ik denk ook niet dat je echt hoog komt met die CPU, 600 MHz als je mazzel hebt. 700 MHz is echt te veel van het goede.[/quote:a8f5eb5576] okee ik heb de guide gelezen maar die bios schermen die daar stonden heb ik niet het komt niet eens in de buurt moet ik mijn bios updaten of zo????????????
Link naar reactie
[quote:038cc417ca="boss63"][quote:038cc417ca="plextor"]een k6 kan je maar 50mhz OC[/quote:038cc417ca] :lol: dan haal ik meer OC met mijn P4 2,2 :lol: draait nu al een dag heel stabiel op FSB 172 (2,9GHz)[/quote:038cc417ca] hoe krijg je het voor mekaar om van een 2,2 naar een 2,9 te gaan??????????, kan je hem zo erg opklokkeN???? hoe hoog kan je dan gaan met een 2,53???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...