Ga naar inhoud

Ik vroeg me af wat sneller was: een Thunderbird1400 met DDR


Aanbevolen berichten

Ik denk dat en TB1400 sneller is met DDR. Want als je een XP op SDRAM wilt laten draaien betekkend dat automatisch dat je een low-kwaliteit bord moet nemen, want alle goede borden hebben DDR of je moet een ouder bord nemen met de KT133a chipset, maar dan verlies je veel preformence :( Neem gewoon een goed bord met die Donderkanarie of nog liever met een XP1500+/XP1600+ (die zijn nauwelijks duurder :D ). Kijk voor een KT266a bord met PC2100 DDR of als je meer geld hebt een KT333 bord met PC2700 DDR. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee gaat doen dus post dat ff.
Link naar reactie
Ik ga over 2 weken zo'n systeem bouwen voor een vriend: ECSK7S5A + LAN met 1800+ en 256 MB DDR Kingston. Toch vind ik zelf dat je beter dan een 1600+ op een sneller bord met DDR kunt doen, maar hij wil perse een snelle processor :-? Maar idd als je niet teveel wilt uitgeven, geheugen is namelijk nogal duur is die plank een optie, je kan dan ook later nog op DDR overgaan. Alleen zal de Sis735 Chipset wel wat preformence verlies opleveren, omdat het een niet echt snelle chipset is en dat is dan weer zonde van je 1800+. Kortom: het ligt er gewoon aan hoeveel geld je hebt, een 1600+ met een snel KT266a bord (Gigabyte, Epox, Soltek, Shuttle en duurder Asus of Abit) met DDR geniet IMHO de voorkeur boven een 1800+ op een Sis bord met SDRAM.
Link naar reactie
Ik zou ook voor de DDR combi gaan. De extra bandbreedte maakt die 133 MHz extra van de CPU ruimschoot goed. Juist bij videobewerking ed komt die extra geheugenbandbreedte behoorlijk van pas. En wat marcel ook al zegt, als je een SDRAM chipset gebruikt dan laat je al bijna 25% liggen tegenover een KT333 bijvoorbeeld. Dat is meer als de performancewinst van die extra 133 MHz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...