Ga naar inhoud

Gewijzigde specificaties Asus P4T533-C


Aanbevolen berichten

De specificaties van de P4T533-C op de Asus site zijn gewijzigd. Bronnen: http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533/specification.htm http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533-c/specification.htm Sommige dingen op de site verwarren mij een beetje, maar ik begrijp dat de P4T533 (dus niet de C versie) de volgende features heeft, die de C versie niet heeft/anders is: 2 x 232-pin 32-bit RIMM Sockets support max. 2GB RIMM3200 (800MHz) / RIMM4200 (1066MHz) ECC / non-ECC RAMBUS memory Dual channel Rambus architecture provide Max. 4.2GB/s bandwidth 1 x AGP Pro (1.5V only) 6 x PCI 2 x UltraDMA 100 / 66 / 33 2 x ATA133 and RAID 0,1 (optional) 4Mb Flash ROM Jullie gaan vast weer zeuren dat Asus te duur is ;) maar toch vind ik dit een retemooi kaartje als ik het zo zie :D Ps weet iemand wat het voordeel is van een 4 MB flash ROM ipv een 2 MB?
Link naar reactie
aleen jammer dat er nog geen 32-bit 232-pins RIMM3200 en RIMM4200 te koop is.. 16bits pc1066 is nog niet eens te koop. dus een erg mooi bordje maar je kan er nog zo weinig mee. BTW de C heeft een 2mb en de NIet C 4mb flash-rom dat heb je door elkaar gehaald de Flash-rom is de rom van je bios waar al je bios info in staat. 4mb kan meer in als 2mb. 4mb flash-rom zou kunnen wijzen op een grotere bios. Ik zie echter geen voordeel voor de eindgebruiker om een 2 of 4 mb flash-rom als bios te hebben belangrijskte is dat het een goeie bios is en dat ie compleet is.
Link naar reactie
Ja je hebt gelijk, sorry dat ik ze door elkaar haar, die site is niet erg duidelijk. Er zijn nogal wat tegenstrijdigheden. De niet-C versie is dus geavanceerder dan de C versie. Over dat geheugen, houdt dat in dat PC1066 geheugen niet te gebruiken is op de niet-C versie? Oh ja, en wat houdt dat 'AGP Pro' in?
Link naar reactie
Nee, want het datapad wordt toch breder? 32 tov 16 bits. Die dual channel zit dus bij wijze van spreken in 1 module. Je houd dus net zo veel bandbreedte over als bij dual channel PC1066. Alleen gaan ze de aanduiding veranderen, die 1066 staat voor 1066 MHz, en die 4200 staat voor 4200 MB/s (gelijk aan dual channel PC1066)
Link naar reactie
O dus ze blijven die Quad Pumped gebruiken? Ik dacht namelijk dat ze net als DDR over gingen naar gewone Double Pumped modules. Jammer dat ze dan de Dual Channel eraf gooien anders is het helemaal bizar snel :D Maar die bredere databussen schijnen nogal moeilijk op zo'n mobo te krijgen te zijn. Al kunnen ze ook a Dual Channel DDR maken.
Link naar reactie
Okee dit was het lijstje... Asus P4T533-C 2 x 256 MB RIMM PC1066 Intel PIV 2.26 GHz / 533 FSB Asus GeForce4 Ti4200 128 MB (ik had liever leadtek maar dat gaat nog te lang duren vrees ik, en de Asus is 'maar' 265 euro) Nu lijkt het mij dat de P4T533 (dus NIET de C versie) beter is dan de wel-C versie. Het is dus zo dat de niet-C versie gewoon kan in de bovenstaande configuratie? Geen problemen met die 'Pro-AGP' en 232-pins geheugen banken?
Link naar reactie
[quote:ffd3edec4c="Marcel de Reus"]Ja, maar waarom gaan ze dan van Dual Channel af om even snelle 32bits modules te bouwen? Wat levert dat dan op en waarom houden ze dan niet gewoon Dual Channel op de 32bits modules of kunnen de procs nog niet zoveel data versturen?[/quote:ffd3edec4c] Je kan dus met 1 module er in draaien, dat is een stuk goedkoper, je kan meer modules op een board kwijt, de techniek is minder ingewikkeld ed. Zitten dus best voordelen aan.
Link naar reactie
Nogmaals...op dit bord: http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533/specification.htm 1. kan hier gewoon PC1066 RDRAM worden geplaatst? (184 pins) 2. is dat AGP-Pro van belang? 3. er zit geen paralelle poort op (of ze hebben een typfoutje gemaakt :P) hoe sluit ik m'n printer dan aan? HP PSC 500 4. is dit bord sowieso 'beter' dan de P4T533-C versie?
Link naar reactie
Kingston levert het al, maar volgens de Inquirer is het spul in GB al uitverkocht en de volgende lading is nog niet binnen. In het gehele land waren geloof ik een stuk of 30 modules binnengekomen... De situatie in Nederland zal nooit veel beter zijn, om van de prijzen nog maar te zwijgen.
Link naar reactie
Ik vrees dat ik 1 van die snelheidsfreaks ga zijn :D Ik ga volgende week het spulletje bestellen. Als het 1066 geheugen dan binnen is (na een tijdje), en op dat moment is de P4T533 is er ook, dan neem ik die 2. Is de P4T533 er niet, dan neem ik de C versie. Hetzelfde geld voor de videokaart. Als tegen de tijd dat het 1066 geheugen leverbaar is, en de Leadtek 4200 128MB er is neem ik die uiteraard, anders de Asus.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...