Ga naar inhoud

Nieuwe CPU = Nieuwe drivers ???


Aanbevolen berichten

ik heb mijn Cpu vervangen.. van een duron 800 naar een Athlon Tb 1333 moet ik nu ook nieuwe of andere drivers instaleeen ?? de pc loopt namelijk nog wel eens vast sinds de athlon er in zit mijn pc = : Elitegroup K7VTA3 v1.0 Athlon tb 1333 256 mb DDR 2100 Gforce4 t14200 350W voeding ik hoop dat er mensen zijn met een antwoord. grts B
Link naar reactie
Behalve aan de koeling worden ook hogere eisen aan de voeding gesteld. Bovendien heeft T-bird 1,75 Volt nodig, Duron 800 slechts 1,40 Volt. Dus als die waarden niet automatisch zijn verandert moet je dat nu nog even doen. Weet je zeker dat je geheugen ook op 133MHz kan werken? Als je op 100MHz aggressieve geheugentimings gebruikte moet je die nu waarschijnlijk weer terugzetten.
Link naar reactie
56 graden idle? Das namelijk te hoog :( Als het stressed (na zware inspanning) is dan is het prima ander kan de temperatuur ook de oorzaak zijn. Flash je BIOS eens en als het dan nog niet verholpen is draai dan ff met je kast open om te kijken of ie het met een lagere temp niet doet.
Link naar reactie
Het default hoort 1,75 te zijn, maar 1,80 kan niet zoveel kwaad. Alleen als de temperatuur te hoog wordt - zoals misschien hier het geval is - wordt het belangrijk het voltage te verlagen. Probleem is dat de temperatuur wordt afgelezen van een externe sensor die erg onnauwkeurig is. Waarschijnlijk zit de temperatuur dus ergens tussen de 46 en de 66 graden. Weet je ook wat de temperatuur was van de Duron? Dan hebben we een simpele referentie.
Link naar reactie
[quote:6a4bbc1bb5="egslim"]Behalve aan de koeling worden ook hogere eisen aan de voeding gesteld. Bovendien heeft T-bird 1,75 Volt nodig, Duron 800 slechts 1,40 Volt. Dus als die waarden niet automatisch zijn verandert moet je dat nu nog even doen. Weet je zeker dat je geheugen ook op 133MHz kan werken? Als je op 100MHz aggressieve geheugentimings gebruikte moet je die nu waarschijnlijk weer terugzetten.[/quote:6a4bbc1bb5] Volgens mij ligt het voltage van een duron hoger, de 700 die ik heb loopt al standaard op 1.5V, geen 1.4.
Link naar reactie
[quote:a57eaa2dc8="BA"][quote:a57eaa2dc8="egslim"]Behalve aan de koeling worden ook hogere eisen aan de voeding gesteld. Bovendien heeft T-bird 1,75 Volt nodig, Duron 800 slechts 1,40 Volt. Dus als die waarden niet automatisch zijn verandert moet je dat nu nog even doen. Weet je zeker dat je geheugen ook op 133MHz kan werken? Als je op 100MHz aggressieve geheugentimings gebruikte moet je die nu waarschijnlijk weer terugzetten.[/quote:a57eaa2dc8] Volgens mij ligt het voltage van een duron hoger, de 700 die ik heb loopt al standaard op 1.5V, geen 1.4.[/quote:a57eaa2dc8] Je hebt gelijk, maar het is 1,6 Volt, volgens Anandtech: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1261&p=2
Link naar reactie
[quote:4286e14766="egslim"][quote:4286e14766="BA"][quote:4286e14766="egslim"]Behalve aan de koeling worden ook hogere eisen aan de voeding gesteld. Bovendien heeft T-bird 1,75 Volt nodig, Duron 800 slechts 1,40 Volt. Dus als die waarden niet automatisch zijn verandert moet je dat nu nog even doen. Weet je zeker dat je geheugen ook op 133MHz kan werken? Als je op 100MHz aggressieve geheugentimings gebruikte moet je die nu waarschijnlijk weer terugzetten.[/quote:4286e14766] Volgens mij ligt het voltage van een duron hoger, de 700 die ik heb loopt al standaard op 1.5V, geen 1.4.[/quote:4286e14766] Je hebt gelijk, maar het is 1,6 Volt, volgens Anandtech: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1261&p=2[/quote:4286e14766] Hm, is het dan niet zo dat ze bij 800 MHz naar 1.6 V gaan oid? (bij mij is default toch echt 1.5V :???: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...