Ga naar inhoud

P4 2,67 GHz binnen!


Aanbevolen berichten

Deze cpu wil ik morgen gaan kopen en natuurlijk weer flink overklokken. :lol: De C1 Steppings zijn meestal de beste overklokkers, maar geen enkele zaak kan mij vertellen of ze een C1 versie hebben (moeten allemaal nog besteld worden).. Denken jullie dat een andere (niet C1 stepping) ook wel over de 3 Ghz klokt (3GHz is precies 150 Mhz FSB)? Of meer natuurlijk... Iemand ervaringen met deze Cpu? :P
Link naar reactie
Haha, ja ik heb het gelezen. Volgens mij heb ik 2 van deze gevallen :( Die 1,6 werkte ook nog, maar lang niet zo snel meer.. en nu die 1,8 wéér. Maar goed het is garantie dus ik blijf proberen. Ik denk trouwens dat ik niet voor een C1 versie ga, maakt niet zoveel verschil zo te zien. Ik ga gewoon mijn 1,8 terugsturen naar eynstein en de P4 2,67 GHz bij eystein bestellen (zonder volt mod) en dan kijken hoe ver die komt. Ik zie het wel allemaal :P
Link naar reactie
De thread op Aces is informatiever dan die van Tweakers. Mijn theorie is dit: Voor P4 is de beperkende factor van kloksnelheden in de winkel het energieverbruik. Daarom optimaliseert Intel hun proces en de core voor lagere voltages. Dat heeft als bijwerking dat het gebruik van hoge voltages nu meer schade aanricht dan bij eerdere chips die niet op die manier waren geoptimaliseerd. De vraag is dus of de chips wel bestand zijn tegen standaard voltages op de lange termijn. Als bovenstaande klopt, dan betekent het dat andere fabrikanten op 130nm geen vergelijkbare problemen krijgen, omdat ze niet door het gebruikte vermogen worden gelimiteerd zoals P4 en hun proces dus niet hoeven aan te passen. Natuurlijk is het opvoeren van het voltage bij iedere chip slecht voor de levensduur.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Oke, deze schop ik weer ff omhoog.. :) Ik heb inmiddels mijn P4 2.67 Ghz binnen en het is idd een goede overklokker :D Zelfs met standaard koeler. Draait nu stabiel op 158 Mhz FSB dat is 3160 Mhz.. op 1.75v. Misschien kan ik hoger maar dan moet ik mijn processor meer volt geven en dat wil ik liever niet, want dan krijg ik weer van die vage problemen als met die P4 1.8 Ghz van me.. Denken jullie dat het nog uitmaakt of ik mijn [b:c0ed7510f2]TT volcano 7+[/b:c0ed7510f2] koeler erop zet ipv de standaard intel koeler? Temps: Idle: 41 graden Stressed: 55 graden Groetjes, 2FAST
Link naar reactie
[quote:9ec0e2c8c0="Red Dragon"]Ook een leuke OC is deze 3,06ghz @ 4,1ghz bij [url=http://www.tomshardware.com/cpu/20021216/index.html]THG[/url][/quote:9ec0e2c8c0] Dat is niks, check deze. :D Ondertussen al screenies op 4,3 GHz. :o [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/663548][OC] 3.06 P4 + Prometeia[/url]
Link naar reactie
[quote:381ad52d0f="Marcel de Reus"]Ik zou het idd bij die 1.75V laten, het zal niet de eerste zijn die daarna gefreaked is en opeens niet meer wil :D Ik zou die 7+ er gewoon opzetten, je hebt ehm toch liggen en het si een kleine moeite, kun je er misschien nog iets meer uitpersen, ze OC'en beter bij een lager temp.[/quote:381ad52d0f] Ik denk idd ook dat ik die 7+ erop ga zetten, ook al klokt ie dan waarschijnlijk niet verder, lagere temp is altijd beter (nou van 50 naar 40 dan) :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...