Ga naar inhoud

Is mijn koeling te zwak? (deel 2)


Aanbevolen berichten

( vervolg op http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=62076 ) In de computerzaak zei men al dadelijk dat de koeling die ik had ( [color=blue:4ef454fbe6]Thermal Take Volcano 6 Cu P/N: A1139 Fan speed: 4550 rpm / Airflow: 32 CFM, noise: 30dBa[/color:4ef454fbe6]) voor mijn processor [color=blue:4ef454fbe6](1700+)[/color:4ef454fbe6] voldoende was en dat de temperatuur zelfs tot 80°C mocht oplopen. 'Als je systeem af en toe uitvalt, ligt dat daar niet aan'... Indien ik toch een andere cooler wilde plaatsen hadden ze een Taisol (CGK742092) die tot een 199+ geschikt was. Dit beestje maakt echter een geluid van 36 dB en schijnt dus een stuk lawaaieriger te zijn. ( info erover op http://www.taisol.com/cgk742092.html ) Hier komt de vraag: vervang ik al dan niet mijn cooler ('t is al een nieuwe) en zo ja: is die Taisol goed en niet te lawaaierig? alle antwoorders alvast bedankt! :)
Link naar reactie
De naam Taisol komt mij niet bekend voor en de fan erop maakt nauwelijks xtra rotates dus ik zou je Tt niet voor deze koeler ruilen. Kijk eens voor prestaties op www.heatsinkdatabase.com en als je gelf hebt neem dan gewoon een Alpha/Swiftech die zijn namelijk erg goed. Tot welke waarde een fabriek zegt dan hun coolers goed koelen zegt niets, want op welke temperatuur hij dan blijft staat er niet bij.
Link naar reactie
Een computerzaak die zonder met de ogen te knipperen beweerd dat je je CPU temp. tot 80 graden mag laten oplopen en dan ook nog zegt "ALS IE VASLOOPT, LIGT DAT DAAR NIET AAN", mag zich m.i. geen computerzaak noemen. Zoek een andere leverancier, want het lijkt erop dat je bij deze uitbaters een vermogen uitgeeft aan allerlei (vervangende) componenten om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het toch de temperatuur was.
Link naar reactie
[quote:f01f48cad9="Ruud de Wit"]Een computerzaak die zonder met de ogen te knipperen beweerd dat je je CPU temp. tot 80 graden mag laten oplopen en dan ook nog zegt "ALS IE VASLOOPT, LIGT DAT DAAR NIET AAN", mag zich m.i. geen computerzaak noemen. Zoek een andere leverancier, want het lijkt erop dat je bij deze uitbaters een vermogen uitgeeft aan allerlei (vervangende) componenten om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het toch de temperatuur was.[/quote:f01f48cad9] Dacht ik ook al! Maar ja: 't is een grote zaak waar een boel 'technici' rondlopen. Er zijn er gelukkig anderen waar je wel op kan betrouwen. 'k Zal me in 't vervolg best tot die andere(n) wenden... :lol:
Link naar reactie
Het klopt dat hij op 80C niet kapot gaat, sterker nog op 90C+ kan je CPU ook nog overleven. Echter nemen de prestaties van je CPU sterk af als je boven de 50C komt te zitten. En als je CPU constant op een extreme temperatuur draait gaat zijn leeftijdsduur ook omlaag. Dus een hoge temperatuur is alles behalve goed voor je CPU! Maar kapot (doorbranden etc) zal niet zo snel voorkomen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...