Ga naar inhoud

Celeron ipv P3?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een PIII 900 Mhz. Ik heb gezien dat er celerons zijn op 1.3 GHz. Kan ik zo'n celeron op mijn moederbord prikken ipv mijn PIII en heeft dat uberhaupt zin? Ik bedoel schiet ik wel iets op met die extra MHz'en van celeron (die toch eigenlijk langzamer is dan een PIII)? Ik heb een asus moederbordje met een Via chipset... vraag me niet naar nummers e.d., weet alleen dat ik wel een 133MHz bus heb (kan het thuis trouwens nog wel eens opzoeken maar ben nu op mijn werk). Bvd voor jullie reacties!
Link naar reactie
Ja die nieuwe celerons (ik geloof vanaf ongeveer 1.7 GHz) die passen niet op mijn mobo. Maar ik geloof dat die oude tot 1.3 GHz wel op mijn mobo moeten kunnen. Dat zijn inderdaad die Tualatin Celerons maar die zijn FCPGA... dat is toch hetzelfde 'systeem' als mijn PIII? Of krijg ik dan gezeik met een te hoge kloksnelheid e.d.? Maar dan nog de vraag of ik er een sneller systeem van krijg. Ik zag dat ze bij Norrod ook nog een P3 1.2 Ghz hadden... maarja die is dan meteen 300 euro en een celeron ongeveer de helft.
Link naar reactie
Nee, de 1.7 GHz is een P4 celly. De 1.3 Ghz celly is een tualatin celly, en past alleen op een I815B mobo. De tualatin celly kan je herkennen aan 256 kb cache. De coppermine celly is er tot 1100 MHz, te herkennen aan 128 KB cache. Dat is waarschijnlijk ook de enige die in je mobo past.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...