Ga naar inhoud

AMD TB 850 verkopen


Aanbevolen berichten

[quote:26ad26d67b="stelf01"]En ik maar denken dat een TB850 toch altijd sneller is als een Duron 900 .Had dat niet iets temaken met cachegeheugen op de chip.?[/quote:26ad26d67b] T-bird heeft 256kb L2 cache, Duron slechts 64kb. Maar als alle andere factoren identiek zijn schelen de prestaties niet zoveel. Ik denk dat in de meeste gevallen (let op het voorbehoud :) ) een Duron 900 gelijk is aan een T-bird 850.
Link naar reactie
T-bird heeft 256kb L2 cache, Duron slechts 64kb. Maar als alle andere factoren identiek zijn schelen de prestaties niet zoveel. Ik denk dat in de meeste gevallen (let op het voorbehoud :) ) een Duron 900 gelijk is aan een T-bird 850.[/quote] Als je Word gebruikt zal je geen verschil merken,maar ga je b.v een avi file naar mpg converteren, dan merk je wel het verschil.Het is net als de celeron , een uitgeklede versie.Dus altijd een zwakkere uitvoering van grote broer.
Link naar reactie
[quote:6cc1fff403="stelf01"]T-bird heeft 256kb L2 cache, Duron slechts 64kb. Maar als alle andere factoren identiek zijn schelen de prestaties niet zoveel. Ik denk dat in de meeste gevallen (let op het voorbehoud :) ) een Duron 900 gelijk is aan een T-bird 850.[/quote:6cc1fff403] Als je Word gebruikt zal je geen verschil merken,maar ga je b.v een avi file naar mpg converteren, dan merk je wel het verschil.Het is net als de celeron , een uitgeklede versie.Dus altijd een zwakkere uitvoering van grote broer.[/quote] Das niet helemaal correct. Sommige applicaties hebben weinig of geen voordeel van een grote L2 cache, omdat ze helemaal in de L1 passen of juist volledig uit het geheugen komen. Die software draait op een Duron even goed als op een Athlon. Een voorbeeld is RC5 (codekraker). Aan de andere kant heeft software die wel in de L2 van Athlon past, maar niet in de L2 van Duron een groot voordeel op Athlon. Ironisch genoeg geldt dit laatste onder andere voor office software zoals Word, maar ook voor heel wat andere programma's. De reden dat je het verschil in Word niet merkt is dat het gehele programma niet zwaar genoeg is om de CPU serieus te belasten. Zwaar rekenwerk kan dus best net zo goed op een Duron lopen als op een Athlon, terwijl licht werk andersom kan zijn. :) Maar inderdaad, als de mens beperkende factor is - zoals in Word - heeft een snelle CPU geen zin.
Link naar reactie
Dat is idd eenb voordeel van de Duron tegenover de celeron, hij heeft dan wel maar 64 KB L2 cache, maar wel 128 KB L1 cache, net als de Thunderbird/AthlonXP. Dus bij de proggy's als RC5 zou het idd niet uit moeten maken of je een TB of duron op dezelfde snelheid gebruikt. Alleen bijvoorbeeld in games, waar dataprefetch bijvoorbeeld veel gebruikt wordt, is de TB/AthlonXP wel in het voordeel, omdat die behoorlijk op de L2 cache hangt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...