Ga naar inhoud

Wat zijn goede testprogramma's voor een beginner?


Aanbevolen berichten

Ik ben bepaald geen expert in het overclocken. Maar wil wel graag weten of mijn computer goed functioneert. Welke programma's zijn goed en tevens makkelijk te interpreteren als je geen computerexpert bent? Ik wel wat ervaring met computers maar niet met allerlei waarden die getest kunnen worden. :o
Link naar reactie
Wat wil je precies testen? Met Sisoft Sandra kun je een hoop gegevens bekijken en mee testen. 3dMark2000 is ook een goed programma, vooral voor het grafische werk (dus heftig voor je videokaart, geheugen en proc volgens mij). Die laatste kun je downen van www.madonion.com , die eerste is via google wel te vinden.
Link naar reactie
[b:fa01ee719b]AOpen H600a? [/b:fa01ee719b] Gebruik iig een progje om je 5 volt lijn in de gaten te houden ;) (mbm 5 oid) want zeer waarschijnlijk is die wat zwak en wordt dat je zwakke schakel bij het overklokken (ik heb die kast namelijk ook en ik vervang die 300 watt voeding binnenkort voor een 420 watt van een ander merk) CPUBurn is verder wel handig en lees de FAQ van BA maar ff door.
Link naar reactie
[quote:eef7f485e5="Eddey"]Wat wil je precies testen? Met Sisoft Sandra kun je een hoop gegevens bekijken en mee testen. 3dMark2000 is ook een goed programma, vooral voor het grafische werk (dus heftig voor je videokaart, geheugen en proc volgens mij). Die laatste kun je downen van www.madonion.com , die eerste is via google wel te vinden.[/quote:eef7f485e5] Nou pesoonlijk vindt ik Sisoft Sandra niet te vertouwen Want hij zag namelijk een 56k modem in mijn AGP-slot :evil: En dat ik een AMD Duron in mijn pc had i.p.v een athlon 1,33 Ghz maar er zijn verder nog genoeg programma's die je pc testen gr Venom
Link naar reactie
[quote:ed90e3c378="Slashhead"]Dat is een goed id eddy ;)[/quote:ed90e3c378] Volgens mij was ik eigenlijk eerder en heb jij als mod onze posts even omgewisseld van volgorde :p En ik bedoelde eigenlijk 3dmark2001, maar goed. SiSandra werkt bij mij prima, maar ik heb dan ook een ouwe bak dus dat herkent 'ie zeker :p
Link naar reactie
[quote:14d63eb3a7="hjs"][b:14d63eb3a7]AOpen H600a? [/b:14d63eb3a7] Gebruik iig een progje om je 5 volt lijn in de gaten te houden ;) (mbm 5 oid) want zeer waarschijnlijk is die wat zwak en wordt dat je zwakke schakel bij het overklokken (ik heb die kast namelijk ook en ik vervang die 300 watt voeding binnenkort voor een 420 watt van een ander merk) CPUBurn is verder wel handig en lees de FAQ van BA maar ff door.[/quote:14d63eb3a7] Dat zal niet het enige zijn denk ik, die Kingston modules zijn ook geen OC wonders. Ik heb die voeding nog niet binnen van Noud jammer genoeg :(
Link naar reactie
[quote:1f820adcc6="Eddey"]Wat wil je precies testen? Met Sisoft Sandra kun je een hoop gegevens bekijken en mee testen. 3dMark2001 is ook een goed programma, vooral voor het grafische werk (dus heftig voor je videokaart, geheugen en proc volgens mij).[/quote:1f820adcc6] SiSoftSandra-burnin :) handig onderdeel half uurtje in een loop draaien op 100% om de temperatuur / stabiliteit te testen zelfde geldt voor de demo van 3dmark2001; ook handig om te kijken hoever de voltages zakken (zo kwam ik erachter dat mijn voeding te zwak was.. oorzaak van vage crashes bij spellen) http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/ (sisoft) die is wel wat te ingewikkeld voor een, met alle respect, pc-leek?: memtest86 http://www.teresaudio.com/memtest86/ als je je geheugen echt goed wilt testen :) zelf gebruik ik ook Prime95 lekker de cpu stressen (onderdeel Torture) :D http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...