Ga naar inhoud

PC stopt na twee piepjes bij opstarten


Aanbevolen berichten

Een pc van een vriendin van mij wil plotseling niet meer opstarten. Na twee piepjes houdt het op. Voor die tijd gaf de pc bij het opstarten aan dat de harde schijf niet goed meer is (niet altijd, soms starte hij wel gewoon op) en kwamen er vaak foutmeldingen als "heeft ongeldige bewerking gedaan" in MSWord. Beeld krijg ik ook niet. Geheugen verplaatst en vervangen. Videokaart ook verplaatst (ander pci-slot) en vervangen door andere. De monitor is ook ok. Opmerkelijk is dat bij het aanzetten van de pc tot twee keer toe bij mij het stroom uitviel (aardlek-schakelaar). Zou het kunnen dat er sluiting is ontstaan op het moederbord?. De harde schijf is ok (in een ander systeem werkt ie goed). Heeft iemand suggesties?
Link naar reactie
Ik ben beetje een tijdje uit de running geweest, vandaar mijn late reactie. Ik heb alle geheugen en overige kaarten uit de pc gehaald en ook de HD verwijderd. Alleen een videokaart in een pci-slot gelaten. Vervolgens de pc opgestart: constant een lange piep (hield niet op). Vervolgens de videokaart in een ander pci-slot gedaan: pc start op, geeft geen piepjes maar ook geen beeld. Je hoorde verder ook niets ratelen (geen POST). Vervolgens weer in een andere slot gedaan: wel weer continue lange piepjes (en de stroom viel weer uit na het inpluggen van het netsnoer). Mijn conclusie derhalve: moederbord doorgebrand. Ik ben er dus maar mee opgehouden. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...