Ga naar inhoud

Clock Throttling


Aanbevolen berichten

dat is toch te heet hoor! ze kunnen veel heter worden maar idle en zeker bij opstarten is 50 of lager de maat...(bij mijn t.b1400@1503 iig wel) dus zit je koeler goed vast?? artic silver er tussen zit je heat sink niet vol stof/tabak/chips/wiet...(deze mix is mijn grootste vijand :evil: )
Link naar reactie
Heb je me E-mail gehad? CPUburn heb ik je net gemaild. de AthlonXP 2000+ en 2100+ staan bekent om hun hitte. een simpele cooler zoals die jij er op heb is niet echt verstandig zoals je merkt. kan je veel beter die Alpha op zetten. Heb je nog coolerpasta? anders kan je die maandag wel van mij krijgen.
Link naar reactie
[quote:fa6423e714="Slashhead"]Ja ik heb je mail binnen. Ik heb nog gewone koelpasta, die witte smurrie[/quote:fa6423e714] :lol: die witte elende is prima hoor.. die dure Artic silver bende scheelt maar 1 a 2 graden.. met een Alpha cooler op die 2000+ kom je echt wel onder de 40 graden en heb je geen Artic silver nodig want je gaat die 2000+ toch niet OCen denk ik.
Link naar reactie
[quote:3baf0310ca="Slashhead"]http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=7&projectId=389245 CPU score 4755, en hij klokt'm op 1620 inplaats van 1666 zoals mijn BIOS aangeeft...[/quote:3baf0310ca] The project id is not valid - please check the URL. dat staat er. 4755 is te laag. moet over de 4900 komen volgens mij...
Link naar reactie
[quote:dc7e33689a="Slashhead"]Die Atlon 2000+ is wel een unlocked version :D Als ik de temp goed onder de knie heb dan gaat ie echt wel de lucht in als dat lukt. Er zitten namelijk jumpers op mijn bord en ik weet niet of die hoog genoeg gaan.[/quote:dc7e33689a] HUH!? unlocked? levert C!T unlockete CPU's dat is niet echt standaard. weet je dat zeker? enige die unlocked in nederland is eynstein.
Link naar reactie
Dat clockthrotteling klinkt een beetje als de halt tweak van h'oda. werkt dus alleen als je cpu idle is. Blijkbaar krijgen ze bij C!T engineer samples van cpu's wel lekker een door de fabriek niet gelockte cpu, nu nog hopen dat het een goede stepping is. Beetje goed geheugen e.d.? zo ja MP down, FSB up 8)
Link naar reactie
Nee voor koeler wisselen moet ik de Hele PC slopen. Ik heb er daarom maar voor gekozen om op mijn nieuwe ABIT AT7 te gaan testen. Dus ik vervang nu de processor, alleen doordat ik dat hefboompje niet om kan halen als die Alpha Cooler erop zit moet ik het hele moederbord eruit halen. Dat wordt dus vanavond denk ik.
Link naar reactie
Ten eerste, dat die TT dingen ruk zijn had ik je ook wel kunnen vertellen, gooi maar weg dus ;) Alpha's rulen vet, die zou ik er dus idd op zetten. De AthlonXP gebruikt bij mijn weten geen clock throttle, dat doet alleen de P4 als hij te warm wordt. JE kan wel shut-down temps etc instellen, maar geen clock throttle bij de AXP. Wel kan je bij bijvoorbeeld CPUCool forced cooling aan zetten, dan koelt hij ook beter, maar presteerd minder. Het is trouwens niet zo dat een CPU slomer wordt als hij warmer wordt. Factory unlocked is leuk, maar je MP gaat toch niet hoger als 12.5 die je nu hebt, wat je wel kan doen is de FSB omhoog gooien, en de MP omlaag.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...