Ga naar inhoud

BIOS Downgrade voor Aldi pc (medion 2001)


Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft een Aldi PC. Met een medion2001 moederbord. Op advies van een vriend (jaha, daar moet je het van hebben) heeft hij een bios upgrade gedaan van 1007 naar 1008. 1008 werkt echter niet lekker met ACPI en XP dus moet hij terug naar 1007. Maar die heeft hij niet meer. De fabrikant/leverancier (www.lifetec.nl) heeft alleen maar de nieuwste versie en geeft sowieso geen ondersteuning meer als je XP op de pc hebt gezet. De vraag is natuurlijk, wie heeft med1007.awd ergens op een schijfje staan of weet een url waar deze alsnog te downloaden is. Alvast bedankt
Link naar reactie
Stuur een mail naar lifetec en vraag of ze die kunnen mailen of zo. Ze hebben het vast ergens staan. :wink: Wat je ook kan proberen is met een FTP programma naar hun site te gaan, als ze anonymous users toelaten dan kan je checken of die er is en dan zelf naar je pC halen :o
Link naar reactie
[quote:c66020f9f2="Niek Breur"]Een kennis van mij heeft een Aldi PC. Met een medion2001 moederbord. Op advies van een vriend (jaha, daar moet je het van hebben) heeft hij een bios upgrade gedaan van 1007 naar 1008. 1008 werkt echter niet lekker met ACPI en XP dus moet hij terug naar 1007. Maar die heeft hij niet meer. De fabrikant/leverancier (www.lifetec.nl) heeft alleen maar de nieuwste versie en geeft sowieso geen ondersteuning meer als je XP op de pc hebt gezet. De vraag is natuurlijk, wie heeft med1007.awd ergens op een schijfje staan of weet een url waar deze alsnog te downloaden is. Alvast bedankt[/quote:c66020f9f2] Welke pc was het?? P3 .... MHz
Link naar reactie
[quote:c4bebe018c="Rumaro"]Tja, overal staat, dat je je oude Bios moet backuppen!!!!. Misschien wist jij het weer beter en was het niet nodig ?. Toch ? [/quote:c4bebe018c] errrrr [quote:c4bebe018c][b:c4bebe018c]Op advies van een vriend[/b:c4bebe018c] (jaha, daar moet je het van hebben) heeft hij een bios upgrade gedaan van 1007 naar 1008.[/quote:c4bebe018c] "een vriend" wist het dus waarschijnlijk beter heh.. Enneh, hoe zou je een BIOS moeten backuppen? (sorry, just dumb me :))
Link naar reactie
[quote:3841ea45fd="S0epkip"][quote:3841ea45fd="Rumaro"]Tja, overal staat, dat je je oude Bios moet backuppen!!!!. Misschien wist jij het weer beter en was het niet nodig ?. Toch ? [/quote:3841ea45fd] errrrr [quote:3841ea45fd][b:3841ea45fd]Op advies van een vriend[/b:3841ea45fd] (jaha, daar moet je het van hebben) heeft hij een bios upgrade gedaan van 1007 naar 1008.[/quote:3841ea45fd] "een vriend" wist het dus waarschijnlijk beter heh.. Enneh, hoe zou je een BIOS moeten backuppen? (sorry, just dumb me :))[/quote:3841ea45fd] Als je je flashtool draait voor de backup optie kiezen, en opslaan op je schijfje.
Link naar reactie
Hallo, Er zijn twee P3 systemen met naar ik aanneem het MD 2001 Moederboard , een P3 900 en een P3 1000. Mijn Pc Buddy nu draait met de P3 900 onder XP met de nieuwe 1008 bios en ondervind geen problemen.Wat is het verschil tussen de 900 en 1000 ,alleen de CPU dan toch nog maar een keertje de 1008 bios over de oude heen en dan pas verder denken,dan kan je gelijk de opslagfunctie voor de oude bios zien. Alipapa
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...